Start-up steekt horeca de helpende hand toe

De Eindhovense startup Bistroo.nl komt de horeca in Nederland tegemoet in de huidige uitdagende tijden. Veel horecabedrijven kiezen er voor om afhaal- of bezorgmaaltijden te gaan verzorgen, nu ze noodgedwongen de deuren gesloten moeten houden. Een groot aantal bedrijven heeft echter nog geen online bestelplatform, zodat zij zich genoodzaakt zien om orders telefonisch aan te nemen, met alle problemen van dien. Bistroo.nl biedt de oplossing door snel, vaak binnen een dag, een complete bestelportal mogelijk te maken, zonder kosten.
“Bistroo.nl, het nieuwste online bestelplatform op de Nederlandse markt, pakt de zaken net even anders aan dan de gebruikelijke websites. Dat stelt ons nu in staat om heel snel de helpende hand te bieden aan al die horecaondernemers, die bestellingen willen gaan verzorgen, maar nog geen online bestelsysteem hebben”, benadrukt Bas Roos, een van de initiatiefnemers van Bistroo.nl. Via het platform is het bijzonder eenvoudig om een portal in te richten voor online bestellingen. Het enige dat de horecaondernemer hoeft te doen, is een menu en/of foto’s aanleveren. De Eindhovense start-up doet de rest.
Bij Bistroo.nl bestelt de klant via een bijzonder gebruiksvriendelijke WebApp, waarop de producten van de aanbieders aantrekkelijk worden gepresenteerd. Vervolgens vindt rechtstreeks en onmiddellijk de elektronische betaling plaats en kan de bestelling worden afgehaald of thuisbezorgd, afhankelijk van de aanbieder. Deelnemende bedrijven krijgen bovendien direct een eigen unieke url, die zij zelf kunnen delen op social media of via de website.
Zolang de overheidsmaatregelen rond het Coronavirus voor de horeca van kracht zijn, brengt Bistroo.nl de gebruikelijke 5% commissie niet in rekening. Zodoende wordt het bestelplatform de komende weken volledig gratis aangeboden en wordt horecaondernemers de mogelijkheid geboden om geheel zonder kosten en snel een eigen online bestelomgeving beschikbaar te hebben. Daarbij biedt Bistroo.nl ook al haar gebruikelijke voordelen, zoals directe betalingen en een persoonlijk dashboard via de zakelijke portal. Hierin staan managementinformatie en KPI’s, en kunnen de menu’s en orders er eenvoudig beheerd worden. Het platform is bovendien te gebruiken op iedere device, zodat ook niet geïnvesteerd hoeft te worden in een extra tablet. Op verzoek kan een bonprinter voor in de keuken geleverd worden.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.