Industry Wire

Geplaatst door dnnr

Startup voor verrassingsetentjes lanceert in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Bosch

Je wilt uit eten, maar weet niet waar? Bij dnnr ontdek je 1 uur van tevoren bij welk restaurant je gaat eten. Een restaurant kiezen moet een verrassing worden – en uit eten gaan moet weer een beleving zijn waar tafelgenoten weer aandacht voor elkaar hebben, stellen oprichters van dnnr Herman van den Berg en Luuk Botzen. De startup lanceert nu in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Bosch.

Zo werkt het:

  1. Op dnnr.nl kies je een stad, een moment en een prijscategorie. Allergieën, dieetwensen, restaurants waar je net bent geweest en eventuele activiteiten later of eerder op de dag geef je ook door aan dnnr. Daar wordt dan rekening mee gehouden.
  2. De dnnr-consultants, allemaal met jaren ervaring in de horeca van hun stad, kiezen zorgvuldig een nieuw restaurant dat bij jou past.
  3. Tussen het reserveren en het uit eten gaan ontvang je verschillende hints, zodat jij en jouw tafelgenoten al kunnen gaan raden. 1 uur voor aanvang maak jij met jouw persoonlijke kraskaart de locatie bekend!
  4. Het restaurant maakt een persoonlijke keuze voor jou en je groep, dus ook het menu is een verrassing. Drankjes zijn inbegrepen, dus na afloop vind je geen verrassingen in de rekening.

Stop het TripAdvisor-syndroom

Herman van den Berg, mede-oprichter van dnnr, legt uit waarom een avond met een verrassingsrestaurant zo belangrijk is voor gasten. “De mooiste ervaringen zijn altijd de onverwachte momenten. Iedereen die uit eten gaat, kent de persoon wel die eindeloos vergelijkt. Wat vinden anderen ervan? Wat kan ik eten? Hoeveel kost het? Ofwel: iemand die heel erg bezig is met de controle over zijn of haar verwachtingen. Wij zeggen: stop dit TripAdvisor-syndroom. Enkele weken geleden kregen wij een recensie van een groep mensen die hun telefoons de hele avond niet hadden gebruikt. Zelfs niet om een foto te maken. Een geweldig compliment.“

Hoe is dnnr ontstaan?

Van den Berg kwam op het idee van dnnr toen hij zelf uit eten was met vrienden. “Er werd gekozen voor een restaurant dat op zich prima was, maar door de vele compromissen was het voor niemand echt de moeite waard. Ik heb jarenlang zelf in de horeca gewerkt en wilde uit eten gaan weer speciaal maken.”
Tijdens een StartupWeekend pitchte hij zijn idee en vond daar in designer Luuk Botzen een mede-oprichter. “Een fantastisch weekend want er bleek meteen vraag naar het idee.”

Daarnaast zat Herman enkele weken later in een tv-item met Boris Veldhuijzen van Zanten, startup-expert en oprichter van één van de grootste technologiewebsites ter wereld, The Next Web. Boris vond het een origineel idee en wilde dnnr gebruiken, ook als hij niet via het tv-programma van het idee gehoord had. Naast oprichter van dnnr werkt Van den Berg als Head of NL Growth bij srprs.me, de scale-up voor verrassingsreizen. Ervaring die zeer van pas komt bij het runnen van dnnr!

dnnr brengt persoonlijkheid terug

Onder supervisie van zes experts uit de horecawereld werd er ruim een half jaar gewerkt aan de lancering van dnnr. De hele ervaring is vanaf de grond opgebouwd en getest. dnnr wil hiermee het persoonlijke terugbrengen in uit eten gaan, en de strijd aangaan met de digitale algoritmes van tegenhangers als iens en TripAdvisor.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht