Industry Wire

Geplaatst door Reason.ai

Start-up zet AI in om oplossing te bieden voor conversational commerce

Amsterdam, 22 mei 2018 – Start-up Reason.ai is het eerste platform dat Artificial Intelligence (AI) naadloos gaat integreren met menselijk klantcontact en hiermee een solide oplossing biedt voor conversational commerce. In tegenstelling tot traditionele chatbots kunnen bedrijven met Reason.ai binnenkort wel emotie en menselijke creativiteit in hun AI-gedreven klantcontact integreren, maar met de kracht, prestaties en schaalbaarheid van software. Het platform wordt donderdag 24 mei aanstaande voor het eerst aan het grote publiek gepresenteerd op de ‘final stage of the Pitch competition’ van The Next Web Summit 2018. 

Een stap verder dan chatbots 

Het grote verschil met andere klantcontactsoftware is dat Reason.ai voor een naadloze integratie zorgt tussen klantcontactmedewerkers en chatbots, waardoor de klant bijna onmerkbaar schakelt tussen mens en bot zonder dat er informatie verloren raakt of opnieuw moet worden gedeeld. Het platform begrijpt de inhoud en emotie van gesprekken met behulp van Natural Language Processing en maakt gebruik van systemen en menselijke processen om geautomatiseerde of door mensen geadviseerde oplossingen te communiceren. Hierdoor is het platform, in tegenstelling tot de meeste chatbots, die vooral eenvoudig klantcontact zoals eerstelijns servicevragen volgens het ‘vraag & antwoord’-principe afhandelen, ook in staat om ‘complex’ klantcontact, bijvoorbeeld in geval van klachten, technische support of voor aankoopadvies, af te handelen.

Interacties op persoonlijk niveau
Co-founder Igor Mikhalev: “Idealiter wil ieder bedrijf persoonlijk klantcontact aanbieden. Het verlenen van deze service is echter inefficiënt, kostbaar en moeilijk op te schalen. Bedrijven zetten daarom chatbots in die wel schaalbaar en efficiënt zijn, maar die zijn niet in staat om interacties op persoonlijk niveau te leveren, met emoties, zoals mensen dat kunnen. Nadat wereldwijd meerdere partijen bij ons hadden aangegeven hier behoefte aan te hebben, zijn wij gaan nadenken over de vraag hoe wij dat verschil wel konden maken. Met behulp van nieuwe ontwikkelingen in AI is Reason.ai in staat om mensachtige service-ervaringen te creëren, maar met de kracht, prestaties en schaalbaarheid van software.”

Gebruikersvriendelijke interface

De interface van Reason.ai is dusdanig ingericht dat gebruikers niet over technische kennis hoeven te beschikken om er gebruik van te maken. Hierdoor kan iedereen binnen een bedrijf, van marketeers, copywriters, designers tot developers, snel en gemakkelijk met elkaar samenwerken en zelf ook conversaties op de juiste plek in de customer journey plaatsen. Dat het platform flexibel kan worden geïntegreerd met andere systemen binnen het bedrijf, zoals ERP-, CRM- en CMS-systemen om op gegevens gebaseerde oplossingen en profielen te creëren, kwam ook duidelijk naar voren uit de eerste use cases binnen de retail-, e-commerce- en automotive-industrie

——-

About Reason.ai
Reason.ai builds better relationships between brands and their customers through relevant, personalized conversations. Also, companies can use Reason.ai to reach out to vast amounts of their existing and potential customers.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht