Geplaatst door Chubb

StartupDelta en Chubb bundelen krachten

Chubb heeft zich aangesloten als partner bij StartupDelta, dat van Nederland het beste startupecosysteem in Europa wil maken. Ruimte voor ondernemerschap en steun van grote ondernemingen is daarbij cruciaal. Chubb zal startups helpen bij het in kaart brengen en managen van hun risico’s. Het heeft samen met verzekeringsmakelaar Blue Risk de Startup Risk Advisory Desk opgericht, waar startups terecht kunnen voor risicoadvies en verzekeringen op maat.

“Startups zijn onmisbaar voor innovatie in Nederland: ze ontwikkelen technologieën en bedrijfsmodellen die bestaande markten op hun kop kunnen zetten en creëren zo nieuwe kansen,” aldus Ron Verhulsdonck, Country President Benelux bij Chubb. “Uiteraard zijn ze vooral gericht op het ontwikkelen en vermarkten van hun product, en het aantrekken van nieuwe investeerders en de juiste mensen. Daardoor zijn ze zich niet altijd bewust van de risico’s die ze lopen, zoals aansprakelijkheids- of cyberrisico’s. Juist daar kunnen wij helpen. We brengen onze kennis over risico’s graag in, zodat startups zich echt kunnen richten op hun ondernemerschap.”

Constantijn van Oranje, Special Envoy van StartupDelta: “Nederland heeft alles in zich om het beste startupecosysteem van Europa te worden, zolang alle partijen, ook de grote bedrijven, zich inzetten om startups te faciliteren. Ik ben dan ook bijzonder blij dat Chubb zich heeft verbonden aan StartupDelta. Zij hebben bij uitstek kennis over de risico’s die ondernemingen lopen, niet alleen binnen de landsgrenzen, maar ook als ze internationaal actief worden. Als startup moet je lef tonen en risico nemen. Maar je kunt wel zorgen dat je goed omgaat met die risico’s. Dan creëer je de juiste randvoorwaarden om je ambities waar te maken.”

Constantijn spreekt op 31 mei samen met blockchain pionier en ondernemer Rutger van Zuidam tijdens het Chubb Benelux Risk Forum, het jaarlijkse evenement voor risk & insurance managers uit de Benelux. Tijdens hun keynote gaan Constantijn en Rutger in op blockchain en de mogelijkheden die deze technologie biedt voor organisaties.