Geplaatst door Steelcase

Steelcase en Microsoft investeren in creativiteit op de werkvloer

7 maart 2017 – Steelcase en Microsoft bundelen hun krachten. De twee Amerikaanse bedrijven hebben samen een reeks werkomgevingen ontwikkeld waarmee organisaties creativiteit en samenwerking naar een hoger niveau kunnen tillen. Deze werkomgevingen combineren het beste van de Microsoft Surface-apparaten met de architectuur en het meubilair van Steelcase. Vandaag zijn vijf van deze nieuwe ‘Creative Spaces’ onthuld.

Aanvullend doen Steelcase en Microsoft nog twee aankondigingen:

Microsoft breidt zijn partnernetwerk uit, door geselecteerde Steelcase-dealers aan te wijzen als geautoriseerde Surface Hub-resellers;
Steelcase en Microsoft werken samen aan nieuwe technologische oplossingen voor op de werkvloer, gebaseerd op het Microsoft Azure IoT-platform.

“De problemen waar mensen op hun werk tegenaan lopen, zijn veel complexer dan voorheen. Dat vereist een nieuwe manier van denken en een compleet ander werkproces”, zegt Sara Armbruster, vice president of Strategy, Research and New Business Innovation bij Steelcase. “Wij geloven dat iedereen de capaciteit heeft om creatief te denken. Bovendien zijn medewerkers gelukkiger als ze creatief en productief kunnen werken. Om creativiteit op de werkvloer te stimuleren, helpen Microsoft en Steelcase organisaties met het slim integreren van technologie in de werkomgeving.”

Uit gezamenlijk onderzoek van Steelcase en Microsoft – gehouden onder ruim 500 Amerikaanse en Canadese bedrijven met meer dan 100 medewerkers – blijkt dat creativiteit als onmisbaar wordt gezien. Het voorziet in de behoefte die medewerkers hebben aan betekenisvol werk en stimuleert innovatie en groei bij bedrijven. Toch investeren veel organisaties vooral in technologie en werkomgevingen als losse entiteiten, terwijl een gecombineerde aanpak veel effectiever is in het bevorderen van creativiteit. Steelcase en Microsoft bieden daarom een gezamenlijke structuur aan, waarbij organisaties profiteren van de nieuwste Microsoft Surface-technologieën en de architectuur en het meubilair van Steelcase.

De vijf nieuwe Creative Spaces worden vanaf nu tentoongesteld in het Steelcase WorkLife Center in New York City.

Meer informatie over de Creative Spaces en de andere aankondigingen kunt u vinden in dit Engelstalige bericht en deze video.

Over Steelcase
Al meer dan honderd jaar ondersteunt Steelcase Inc. toonaangevende bedrijven wereldwijd bij het creëren van geweldige ervaringen, daar waar het werk gebeurt. De Steelcase-groep, die onder meer de merken Steelcase en Coalesse omvat, biedt een uitgebreid portfolio van meubilair, technologie en diensten gericht op het zo goed mogelijk benutten van het menselijk potentieel en het vergroten van de sociale, economische en ecologische duurzaamheid. Steelcase heeft een wereldwijde dekking via een netwerk van kanalen, inclusief meer dan 800 dealers. Steelcase is wereldwijd actief, marktleider en beursgenoteerd en behaalde over het boekjaar 2016 een jaaromzet van $ 3,1 miljard. Meer informatie vindt u op www.steelcase.nl.