Industry Wire

Geplaatst door Greenhouse

Stefan Havik Director Marketing Solutions bij Greenhouse / Group M

Managing Director M1 en Amnet verruilt Dentsu Aegis Network in Londen voor Greenhouse

Havik verliet in Mei Dentsu Aegis Network, waar hij in Londen 2 jaar lang verantwoordelijk was voor
AMNET (de programmatic trading desk) en Merkle One, de data propositie ontstaan uit de acquisitie
van Merkle.

Bij Greenhouse wordt zijn primaire focus het versterken van de media & data proposities. Daarnaast
zal Havik zich bezig houden met bredere product/propositie ontwikkeling en de internationalisering
van Greenhouse.

Marion Koopman, CEO Greenhouse:
‘Stefan komt op het juiste moment bij de groep. De klantvraag en het ecosystem wordt steeds
complexer. Dit is een uitstekende kans voor Greenhouse om hier met ons specialisme meer en meer
onderscheidend in te zijn. Met Stefan halen we de juiste ervaring in huis om ons een flinke stap
verder te brengen.’

Stefan Havik: ‘De afgelopen jaren in Londen waren fantastisch en goed om te leren hoe een
internationale agency group werkt. Toen de uitdaging zich voor deed bij Greenhouse hoefde ik daar
niet lang over na te denken. Greenhouse is (internationaal) gerenommeerd om hun specialisme en ik
heb in mijn jaren bij Sanoma altijd plezierig met de GroupM bureaus samengewerkt en ze als markt
leidende businesspartner leren kennen. Het feit dat ik weer in Nederland kan zijn is mooi
meegenomen.’

Eric Kramer, Country Manager WPP:
‘Klanten verwachten steeds meer van bureaus. Ze willen businessexperts met brede ervaring die ze
kunnen helpen in de transformatie van hun business en ze willen specialisten met 100% focus. En
deze vervolgens dat deze 2 groepen geweldig met elkaar samenwerken . Met de komst van Stefan
halen we internationale bureau ervaring en iemand die de uitgeverskant snapt naar binnen. Hij
wordt een belangrijke spil om onze specialisten te verbinden met onze businessexperts en
publishers.’

Havik krijgt ook direct het publisher data project onder zijn hoede. Bedoeld om relevante data van
publishers te ontsluiten en samen te voegen voor GroupM klanten om betere targeting en media
mogelijkheden neer te zetten naast de bekende walled gardens. GroupM is al jarenlang bepalend in
de Nederlandse markt met initiatieven als Trusted Market Place. Met de kennis van Stefan zullen
deze producten verder uitgebouwd worden om nog meer waarde te creëren voor advertisers.

Boilerplate Greenhouse
Greenhouse is een brand & performance bureau met meer dan 500 experts in data, media, creatie
en tech. We werken graag samen met merken die onze combinatie van skills, drive en visie kunnen
waarderen. Omdat we vanaf 2006 hebben geïnvesteerd in talent en goede ideeën, is Greenhouse
het innovatieve, creatieve en ondernemende bureau geworden waar onze klanten om vragen.
Greenhouse, een WPP bureau. www.greenhousegroup.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht