Geplaatst door Cegeka

Stijn Bijnens volgt André Knaepen op als CEO van Cegeka

Hasselt, 16 mei 2018 – Stijn Bijnens volgt André Knaepen op als CEO van Cegeka vanaf begin 2019. André Knaepen zal zich volledig toeleggen op zijn rol als uitvoerend voorzitter van de Raad van Bestuur van Cegeka. De komst van Bijnens past in de internationale groeistrategie van Cegeka. André Knaepen: “Cegeka zal de komende jaren ambitieus blijven groeien en daarom hebben we gezocht naar iemand die de juiste achtergrond, sterk leiderschap en relevante ervaring combineert. Met Stijn halen we een rasechte ondernemer aan boord, die bovendien het huis kent. We zijn dan ook heel verheugd dat hij bereid is om zijn schouders onder ons verhaal te zetten.”

Stijn Bijnens komt aan boord bij Cegeka als CEO en zal op 1 januari 2019 starten. Bijnens is sinds eind 2007 CEO van de Limburgse Reconversie Maatschappij (LRM).

Cegeka-oprichter André Knaepen, die vandaag de rol van CEO en voorzitter van de raad van bestuur combineert, zal zich volledig gaan concentreren op het voorzitterschap van Cegeka. André Knaepen zal een actieve rol blijven spelen in de ontwikkeling en verdere internationalisering van Cegeka. De focus van Stijn Bijnens zal liggen op het bepalen van de strategie en de dagelijkse leiding van de Europese Groep.

André Knaepen: “Wij vierden vorig jaar ons 25-jarig bestaan en we kondigen volgende week aan dat we 14 jaar op rij groeien. Dit is het uitgelezen moment om de operationele leiding door te geven.” Knaepen vervolgt: “We maken er geen geheim van dat we met Cegeka willen verder groeien tot een Europese speler van formaat. Om die snelle groei in goede banen te leiden, hebben we beslist om de rol van de voorzitter en die van de CEO los te koppelen. In onze zoektocht kwamen we al snel uit bij Stijn. Hij is al jaren lid van de raad van bestuur en ik heb hem leren kennen als een rasechte entrepreneur die weet wat het is om met de laarzen in de modder te staan. Ik ben er zeker van dat we een krachtige en efficiënte tandem zullen vormen.”

Stijn Bijnens: “Ik heb bij LRM tien prachtige jaren beleefd. Het was een privilege om met de medewerkers en bedrijven van LRM te werken aan een Limburgs ondernemerslandschap dat resoluut internationale ambities koestert. De stap naar Cegeka ligt voor mij perfect in het verlengde van die missie.” Bijnens vervolgt: ”Ik kijk er naar uit om terug te keren naar de boeiende ICT-wereld. Het gaat snel met innovaties zoals AI (artificial intelligence), blockchain, IoT (internet of things) en nog zovele andere. Deze nieuwe technologieën op korte termijn vertalen naar toepasbare oplossingen voor klanten is op zich al een hele opdracht. Ik zie in Cegeka het ideale platform om deze oplossingen op hun beurt schaalbaar te maken en Europees neer te zetten.”

Biografie Stijn Bijnens
• STIJN BIJNENS, ° Bilzen, 31/12/1968 is sinds eind 2007 Chief Executive Officer (CEO) van LRM NV.
• In 1991 studeerde Stijn Bijnens af als Burgerlijk Ingenieur Computerwetenschappen aan de KULeuven. Als onderzoeker aan de KULeuven en aan het Trinity College in Dublin (Ierland) van 1992 tot 1995, verrichtte hij onderzoek naar internetbeveiliging.
• In mei 1995 richtte Stijn Bijnens met enkele collega’s Ubizen op als een spin-off van de KULeuven. Tot eind 2007 was hij CEO van Ubizen.
• Ubizen werd samengevoegd tot Cybertrust in 2004 waar hij Senior Vice President of Identity Management van Cybertrust was en daarna VP Security Solutions bij Verizon Business.
• Cybertrust werd in juli 2007 overgenomen werd door Verizon Business.
• In 1999 werd hij door Trends uitgeroepen tot ‘Manager van het Jaar’.
• Hij ontving ook de DataNews Award of Excellence voor startende bedrijven.
• Momenteel is hij ondermeer bestuurder van Cegeka NV en Punch Powertrain NV.
• In 2016 werd hij verkozen tot Top Investors of the Year (Entrepreneur Awards of the Year 2016).
Fotomateriaal van André Knaepen en Stijn Bijnens vind je hier

Over Cegeka
Cegeka is een onafhankelijke, technologische dienstverlener. Als strategische partner met een sterke expertise in multicloud-diensten begeleidt het zijn klanten bij hun digitale transformatie. Cegeka ondersteunt zijn klanten met software- en infrastructuuroplossingen, de ontwikkeling en implementatie van toepassingen voor exponentiële technologieën en outsourcing.
Bij de van origine Belgische onderneming werken 4.000 mensen. In 2016 realiseerde Cegeka Groep een omzet van 414 miljoen euro, een groei van 12% ten opzichte van 2015. Cegeka heeft kantoren in België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Roemenië, Slowakije en Tsjechië en levert diensten aan klanten in heel Europa.
www.cegeka.com