Industry Wire

Geplaatst door TE connectivity

Studenten krijgen een ‘kijkje in de keuken’ bij de marketingafdeling van TE Connectivity

S-HERTOGENBOSCH – 20 april 2017 – TE Connectivity (TE), een wereldleider in connectiviteit en sensoren, hield een workshop over marketing als bijdrage aan succes in een B2B omgeving. Op 12 april kwamen 70 studenten van de Fontys Economische Hogeschool Tilburg (FEHT) op bezoek. Tijdens deze workshop kwamen verschillende facetten van het doen van marketing voor een internationaal, technisch bedrijf aan bod. Dit paste perfect in het straatje van de leerlingen, deze jongeren zijn namelijk bezig met hun studie International Business and Languages en International Marketing and Management.

De studenten mochten aan de slag met een marketing introductie plan voor twee recent geïntroduceerde producten van TE. De beste ideeën uit deze plannen, zullen toegepast worden in volgende productintroducties! De onderbouwing voor deze plannen haalden ze uit de eerdere presentaties. Deze presentaties werden gegeven door Michiel Boermans, Mieke van der Kallen, Fredrik Sjöling en Rob van Gerwen. De studenten werden meegenomen in TE’s visie op de uitvoering van marketingcampagnes, de introductie van nieuwe producten in de markt en hoe werken met een distributeur verschilt met werken met een directe klant. Na deze presentaties konden de studenten zelf aan de slag.

Eric Leijtens, Managing Director TE Den Bosch: “Wij, als TE, staan altijd klaar om de nieuwe generatie voor te bereiden op de stap naar de arbeidsmarkt. Deze nieuwe generatie is ook voor ons een kans om ons verder te ontwikkelen. TE is altijd bezig met het steunen van jonge talenten en geeft kansen om zich te ontwikkelen als Young Professional.”
TE, TE Connectivity en het TE connectivity zijn handelsmerken van de TE Connectivity Ltd. bedrijfsgroep.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht