Succesvol leads genereren met Facebook en Instagram

Je hebt een mooi merk of levert prima diensten en bent altijd op zoek naar klanten. Hoe kom je aan hoogwaardige leads? Het mooie is: jouw toekomstige klanten zijn op zoek naar de beste oplossing voor hun wensen. Kun jij die leveren, dan komen ze bij jou uit. Een zeer succesvolle manier om in contact te komen met je potentiële klanten is leadgeneratie via Facebook en Instagram. Om dat uit te leggen geven wij je vandaag een kijkje in onze leadgeneratiekeuken.
Bij Digital Brixx, het online label van Abovo Media, hebben we een uitstekende methode ontwikkeld om het maximale te halen uit elk social-marketingbudget. Rick Franx en Tom Janssen, socialmedia- en performance-specialisten: ‘Dat doen we op basis van no cure, no pay. We rekenen een vast bedrag per lead, en meer niet; ideaal om een prima return-on-investment te behalen.’
Hoe leadgeneratie werkt op social media
Facebook en Instagram hebben bijna 10 miljoen gebruikers in Nederland die dankzij slimme profielen en vele segmentatie- en targetingmogelijkheden bereikt of juist uitgesloten kunnen worden. Hierdoor zijn leads via social media vaak erg kwalitatief. Een ander mooie bijkomstigheid is de mogelijkheid om in te spelen op gebeurtenissen, zoals een verjaardag, of actualiteiten en is het mogelijk om specifiek te targetten op basis van locatie. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Rick: ‘Als eerste stap zetten we een actiepagina op waar leads zich kunnen inschrijven. Op deze pagina plaatsen we een pixel waarmee we conversies kunnen meten. Daarna gaan we aan de slag met de content en creëren we meerdere campagnes. Op die manier kunnen we testen welke content het beste converteert en zorgen we voor kwalitatieve leads. Uiteraard blijven we de campagne dagelijks optimaliseren voor het beste resultaat.’
Uitstekende resultaten in korte tijd
‘De leads die wij genereren via social media zijn, in tegenstelling tot aangekochte leads, superrelevant,’ vertelt Tom. ‘Via deze methode kiezen leads bewust ervoor zich in te schrijven voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief. Een goed voorbeeld is de campagne die we voor een e-commerceklant van ons hebben gedaan. Daarmee hebben we in 6 maanden tijd 85.000 gerichte nieuwsbriefinschrijvingen behaald, waarvan ruim 15% direct een order plaatste vóór de leads werden opgevolgd.
Benieuwd naar de mogelijkheden van leadgeneratie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Rick Franx en Tom Janssen
socialmedia- en performance-specialisten
Digital Brixx, onderdeel van Abovo Media, is hét bureau voor digital advertising. Digital Brixx biedt alles wat je nodig hebt om succesvol online te presteren. Even simpel als doordacht. Digital advertising gaat verder dan alleen het plaatsen. Minstens zo belangrijk zijn elementen als strategie, planning, optimalisatie, datamanagement en creatie. En meer. Waarbij het uitgangspunt is dat het geheel méér is dan de som der delen.
www.digitalbrixx.nl
www.abovomedia.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.