Geplaatst door Route42

Succesvol Route42 geeft invulling aan Europese groei

Breda, 14-09-18, Route42, ontwikkelaar en leverancier van transport intelligence systemen heeft Johan Peijnenburg aangetrokken als CCO voor de Europese expansie van het bedrijf. Het bedrijf geeft met deze stap verder invulling aan zijn ambitie om hét Europese transport intelligence platform voor logistieke bedrijven te worden. Route42 partner Max Zillinger is nu verantwoordelijk voor de verkoop in Nederland, het vergroten van de naamsbekendheid en het operationeel ondersteunen van de internationale expansie.

Internationale groei

CEO Max den Dopper: “We zijn nu anderhalf jaar actief op de markt. In die tijd hebben we 10% van alle trucks en trailers in Nederland gekoppeld aan ons transport intelligence platform. De afgelopen jaren hebben transportbedrijven grote stappen gemaakt met het slimmer maken van hun vrachtwagens. Hiermee hebben ze hun wegkilometers sterk kunnen optimaliseren. De volgende stappen zijn uitbreiding op Europese schaal en meer aandacht voor trailer intelligence. Dit is het moment om een ervaren commercieel directeur aan te trekken die op Europese schaal een salesteam voor Route42 kan bouwen. Johan Peijnenburg neemt een schat aan ervaring mee op het gebied van transport intelligence systemen in Europa. We verwachten met hem in de komende jaren grote stappen te kunnen maken. Onze ambitie is dat we over 5 jaar 500.000 trucks en trailers slimmer laten rijden.”

Johan Peijnenburg

Vanuit General Electric’s TIP heeft Johan Peijnenburg in 2004 een van de eerste trailer telematica producten in de markt gezet. Dit product is in 2010 verkocht aan CLS Novacom. Johan heeft Novacom laten uitgroeien tot een top 3 speler in Europa. De afgelopen jaren was Johan als Sales Director Europe actief bij Trimble Transport & Logistics. Hij is op 1 september gestart bij Route42.

Johan Peijnenburg: “Ik wil graag bijdragen aan de groei van deze mooie en innovatieve scale-up. Route42 heeft een goede visie op de markt, en de kennis en kwaliteiten om transport intelligence naar een veel hoger plan te brengen. Hun hardware onafhankelijke oplossing geeft de transportmanager een tool om besparingen door te voeren in deze tijd waarin de omzet groeit door de positieve economie, maar de marges blijven achter door hogere kosten. Daarnaast deel ik de visie van R42 dat er voor transportbedrijven veel te winnen is op het gebied van kostenbeheersing, duurzaamheid en veiligheid met innovatieve oplossingen voor transport intelligence”.

Over Route42

Route42 gaat de transportsector revolutionair veranderen door geavanceerde asset-technologie te combineren met een krachtig data intelligence platform. Wij bieden transportbedrijven tal van mogelijkheden aan, om hun bedrijf te verbeteren op het gebied van onder andere kostenefficiëntie, veiligheid en verduurzaming van zowel truck als trailer. Route42 biedt één universeel intelligentie- platform aan waarop de meest uiteenlopende sensoren zijn aan te sluiten. Met onze uitgebreide toolset van geanalyseerde cloud-gebaseerde gegevens, ontvangt de transporteur werkbare en realtime inzichten van zijn vloot. www.route42.nl