Geplaatst door Logixbox

Succesvolle plaatsing eerste Logixboxen door PostNL

Monteurs van PostNL hebben de allereerste Logixbox succesvol geplaatst bij een huisadres in Zuidlaren. Met tien jaar ervaring, zijn de speciale pakketboxen nu ook klaar voor een eenvoudige plaatsing bij de consumenten thuis alsook bedrijfspanden. De boxen sluiten aan op de explosieve groei van online verkopen.

Mede door de Coronacrisis is de verkoop van webshops de afgelopen jaren gigantisch gestegen. Consumenten zijn noodgedwongen meer online gaan kopen en daarmee is het voor een veel grotere groep gewoon geworden om online te shoppen. Ook nu de fysieke winkels weer volop in bedrijf zijn, blijft het druk bij de online winkels én dus ook bij de bezorgdiensten. Een nadeel van bezorging aan de voordeur is wel dat je als besteller ook op het juiste moment thuis moet zijn om het pakketje in ontvangst te nemen. Logixbox brengt daar verandering in.

Jaarlijks paar miljoen bezorgpogingen

De pakketbrievenbussen van Logixbox kunnen bevestigd worden aan de gevel of grond van een woning of kantoor. Koen Verhelst, oprichter van Logixbox: “Met een pakketbrievenbus ontvang je pakketten even gemakkelijk als je post. Ook als je er zelf niet bent, kan de bezorger het pakket veilig bij je afleveren. Het voordeel voor de bezorger is dat die niet nog een keer hoeft langs te komen – en jaarlijks gaat dat dus om een paar miljoen bezorgpogingen. Het grote voordeel voor de ontvanger is dat die niet op de bezorging hoeft te wachten of het pakket zelf nog ergens moet ophalen.”

10-jarig jubileum op 11 november

Toen Logixbox tien jaar geleden op 11 november startte, richtte het bedrijf zich vooral op de zakelijke markt. Pakketbezorging voor de consumentenmarkt was toen ook nog maar een fractie van wat die nu is. Inmiddels ontvangen ook consumenten heel veel pakketten. Koen Verhelst: “Vandaar dat we daar nu echt aandacht aan besteden. Vanuit consumenten kregen we daarbij duidelijk terug dat ze het prettig vinden als de box voor ze gemonteerd wordt. Dit verzorgen we nu samen met Extra@Home van PostNL. Het biedt gemak voor hun bezorgers én we dragen samen bij aan een meer duurzame bezorging.”

“Extra@Home heeft het meteen heel professioneel opgepakt en heeft echt maatwerk voor ons en onze klanten geleverd. Ze hebben ook een herkenbaar PostNL-logo met montageservice en een filmpje gemaakt waarin de montage stap voor stap wordt uitgelegd. We merken nu al dat veel particuliere klanten direct kiezen voor deze professionele montageservice. De eerste pakketbrievenbussen van Logixbox zijn inmiddels al succesvol verplaatst en nu zo voor de feestdagen neemt de belangstelling alleen maar verder toe. We houden er – ook gezien de verder groeiende markt – rekening mee dat we onze producten én service verder moeten opschalen. Dit was voor ons ook één van de redenen om ons onlangs aan te sluiten bij thuiswinkel.org en Bewust Bezorgd. We willen zakelijke klanten en consumenten laten zien wat de CO₂-impact is van de zending van hun bestelling en willen we ze de optie bieden om te kunnen kiezen voor de meest duurzame levering.”