Geplaatst door CX Euro

Succesvolle start voor CX Euro in Nederland

Badhoevedorp, 9 maart 2017 – CX Euro kende een succesvolle start op het vasteland van Europa. Het online vrachtuitwisselingsplatform voor koeriers, transporteurs en expediteurs, startte op 1 januari 2017 officieel in Nederland als Europees equivalent van het Britse Courier Exchange en Haulage Exchange. Inmiddels heeft het platform meer dan 110 actieve leden, verschillende integraties voor TMS- en fleetmanagementsystemen en lanceert het een nieuwe mobiele app.

De actieve leden van CX Euro bestaan met name uit koeriers en expediteurs. Op het online vrachtuitwisselingsplatform kunnen bedrijven vracht die ze zelf niet kunnen vervoeren, aanbieden aan andere koeriers, of zichzelf juist beschikbaar stellen voor nieuwe koeriersopdrachten. Zo kunnen ze meer opdrachten aannemen – ook als zij daar zelf de beschikbare laadruimte niet voor hebben – en efficiënter rijden.

CX Euro is onderdeel van de Britse Transport Exchange Group (TEG) dat in het Verenigd Koninkrijk al langer succesvol is. Daar hebben de lokale vrachtuitwisselingsplatformen meer dan 15.000 actieve gebruikers, met in totaal ruim 30.000 aangesloten voertuigen die gezamenlijk zo’n 800.000 ritten per jaar maken. In Groot-Brittannië weten actieve gebruikers dankzij de online vrachtuitwisselingsplatformen het aantal kilometers dat ze met een lege laadruimte rijden met 60 procent te verminderen. Met de lancering van CX Euro breidt TEG dat succes vanuit Badhoevedorp nu ook uit naar het Europese vasteland.

Verbeterde mobiele app
Om CX Euro-gebruikers te helpen bij het vinden van transportopdrachten of laadruimte, is vanaf vandaag een verbeterde mobiele app beschikbaar. Daarmee delen chauffeurs hun actuele locaties, geplande ritten en beschikbaarheid zodat het voor andere leden in één oogopslag duidelijk is of zij beschikbaar zijn om opdrachten aan te nemen. Verder kunnen ze met de app pushnotificaties ontvangen wanneer er een zending beschikbaar is, bedrijfsinformatie en recensies over andere gebruikers bekijken en telefonisch of via een instant messenger contact opnemen met andere gebruikers.

Met de mobiele app is het voor koeriersbedrijven en expediteurs bovendien mogelijk om opdrachten aan te bieden en te zien welke koeriers beschikbaar zijn om een zending aan te nemen. Ze kunnen er de actuele locaties van zendingen mee volgen en automatisch notificaties over statussen ontvangen, bijvoorbeeld als een zending is afgeleverd. De mobiele app is gratis te downloaden bij zowel Google Play als in de Apple App Store. Het enige wat koeriers en expediteurs hoeven doen om gebruik te maken van de app, is een CX Euro-account aanmaken.

Integraties voor TMS- en fleetmanagementsystemen
Voor gebruikers van Flowlogics of EasyTrans introduceerde CX Euro onlangs integraties waarmee het mogelijk is de TMS-systemen aan CX Euro te koppelen. Dankzij deze integratie hoeven gebruikers zendingen niet meer dubbel in te voeren in hun TMS-systeem én in CX Euro. Daarnaast heeft CX Euro soortgelijke integraties beschikbaar gesteld voor koeriersbedrijven of expediteurs die gebruikmaken van een fleetmanagementsysteem, zodat zij onder andere gps-locaties automatisch kunnen synchroniseren. CX Euro heeft inmiddels integraties voor ABAX, AMS Fleet Manager, BusinessTrack, Causeway, EuropeTrack, FleetBoard, Fleetmatics REVEAL, GPS-Buddy, Masternaut, Microlise, Quartix, Teletrac Navman en TomTom WEBFLEET.

Over CX Euro
CX Euro is de Europese tak van de Britse Courier Exchange en Haulage Exchange, onderdeel van de Transport Exchange Group (TEG). CX Euro biedt een platform waar vraag en aanbod op logistiek gebied samenkomen. Deelnemende vervoerders, transportondernemers en koeriersbedrijven vinden op het platform ladingen en vervoerscapaciteit. Zo is leegrijden te voorkomen. Verder biedt het platform de nodige tools om klanten te informeren over verwachte aflevertijden en is er integratie met bekende TMS- en gps-systemen. CX Euro draagt zo bij aan meer omzet en rendement in de transportsector.