Industry Wire

Geplaatst door Swapfiets

Swapfiets zet fietsenmaker op voetstuk in gedurfde wervingscampagne

16 mei 2018 – Swapfiets, ’s werelds eerste fietsabonnement, groeit hard. Naast de recente uitbreiding naar België en Duitsland groeien ook de Nederlandse steden flink door. Om aan de toenemende vraag en eigen de groeiambities te kunnen voldoen is personeel nodig. Daarom begint Swapfiets een gedurfde wervingscampagne met eigen fietsenmaker Nick in de hoofdrol.

Met de recente internationale uitbreiding naar België en Duitsland, werken er inmiddels meer dan 570 mensen bij Swapfiets. Het aantal banen voor de fietsenmakers binnen het bedrijf is het afgelopen jaar zelfs met 900% gegroeid. Samen zijn zij verantwoordelijk voor het laten rijden van 41.000 Swapfietsen, waarbij service het sleutelwoord is van het succes. “De dynamiek en schaal bij Swapfiets zijn totaal anders dan bij een gemiddelde fietsenmaker. Dit vraagt van ons ook dat we innovatieve manieren vinden om nieuw personeel aan te trekken”, vertelt Nadine Nooteboom, Marketing Manager bij Swapfiets.

Medewerkers gezocht
Geen traditionele vacature dus, maar een gedurfde videocampagne op social media, waarbij de fietsenmaker op een voetstuk wordt gezet. Want, zonder goede fietsenmakers kan de grootste aanbieder van fietsabonnementen niet de service en kwaliteit bieden waar ze groot mee zijn geworden. “Er is intern een screentest gedaan onder onze eigen fietsenmakers. Nick Battjes, onze fietsenmaker uit Groningen, kwam als winnaar uit de bus en speelt de hoofdrol in deze video. Nick laat met zijn nuchterheid perfect zien waar we voor staan als Swapfiets: we nemen onze klanten en de kwaliteit heel serieus maar onszelf niet zo”, legt Nooteboom uit.
De video is ontwikkeld in samenwerking met Creative Agency Aanstekelijk. Neal Kok, creatief Directeur Aanstekelijk: “Swapfiets is een jonge ambitieuze organisatie, en die zoeken evenzo jonge en ambitieuze medewerkers. Die bereik je niet met een stoffige recruitment campagne. Swapfiets sprak dan ook direct al de wens uit om het met een grote knipoog in te steken en daar worden wij altijd blij van. Samen kwamen we tot dit resultaat, dat zowel in beeld als copy flink over-the-top is geworden”

Swapfiets | De Swapfietsenmaker

Ondanks dat de fietsenmaker centraal staat in de video, staan er nog minimaal 40 andere vacatures open. Swapfiets zoekt mensen zowel voor de banen op het hoofdkantoor in Amsterdam als (bij)banen in de verschillende steden. Dus voor iedereen die vooruit wil: kijk op werkenbijswapfiets.nl.
Link naar vacatures: vacature fietsenmaker en alle vacatures
Credits
Verantwoordelijk Swapfiets: Nadine Nooteboom
Project: De Swapfietsenmaker
Agency: Aanstekelijk| Creative Agency
Writer – Director: Neal Kok
D.O.P.: Mark Lindenberg
1st AC: Daan Kramer
Edit: Bas Burggraaff
Soundmix and design: Studio Xander

Swapfiets is opgericht door drie studenten van de Technische Universiteit Delft en is het eerste Nederlandse bedrijf dat ‘Bicycle as a service’ aanbiedt. Swapfiets biedt voor een vast bedrag per maand een altijd werkende fiets en werkt kinderlijk eenvoudig: iedere klant heeft een eigen Swapfiets, inclusief werkende fietslampen, een extra slot en diefstalverzekering. Gaat er aan de fiets iets kapot dan komt Swapfiets binnen 12 uur langs bij de klant om de fiets te reparen of de ‘swappen’ voor een werkend exemplaar. Gebruikers betalen dus alleen voor mobiliteit.

Swapfiets is momenteel actief in:
● Nederland: Amsterdam, Delft, Eindhoven, Groningen, Leiden, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht, Den Haag, Enschede, Breda, Arnhem, Leuven, Hengelo en Maastricht en Leeuwarden.
● Duitsland: Münster (binnenkort ook: Göttingen, Oldenburg en Bremen)
● België: Leuven, Antwerpen, Gent

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond