Industry Wire

Geplaatst door Crowdmedia BV

Syntus verleidt om treinbestuurder te worden

Zwolle – De nieuwe elektrische Syntus-trein die in december gaat rijden, heeft nog bestuurders nodig. Met de slogan ‘Laat je verleiden’ gaat Crowdmedia daarom hard aan de slag voor de vervoersmaatschappij. Via deze Flirt-campagne wordt de doelgroep verleid om te solliciteren naar de functie van treinbestuurder. Compleet met omscholing zal er na de zomer een nieuwe groep treinbestuurders klaar staan.

Syntus richt zich met deze campagne op drie doelgroepen: moeders, werkzoekenden en studenten. De nieuwe trein zal gaan rijden vanaf stations Zwolle en Enschede, dus er wordt getarget op deze regio’s. In een animatievideo moet het flirtende fluitje van de trein hun aandacht trekken. De video wordt via Facebook zo breed mogelijk onder de groepen verspreid. De bereikte personen worden zo nieuwsgierig naar de campagne, waarna in verdere fasen meer wordt ingezet op het daadwerkelijke solliciteren.

De animatievideo is niet het enige middel dat wordt ingezet in deze campagne. Ook Google Adwords draaien mee, e-mail en vacaturewebsites (en LinkedIn). Verder wordt er gebruikt gemaakt van verschillende soorten Facebook-advertenties, waarin de doelgroep verleid wordt tot een klik naar de landingspagina. Hier staat de vacature in het kort beschreven en kunnen mensen direct reageren. Zo komt uiteindelijk het doel in zicht: nieuw personeel dat wil gaan rijden op de nieuwe elektrische trein van Syntus.

Crowdmedia en Syntus hebben al vaker succesvolle campagnes gedraaid en zetten deze samenwerking graag voort. Het succes van deze campagne? Dat zien ze in het gebruik van de animatievideo met het “verleidelijke” concept. De mogelijkheid tot omscholing en de parttimefuncties maken de baan natuurlijk ook aantrekkelijk.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht