Industry Wire

Geplaatst door tado°

tado° kondigt Care & Protect aan, een nieuwe innovatie om ketelstoringen te minimaliseren en te voorkomen

Amsterdam, 2 september 2020tado° kondigt vandaag zijn first-of-a-kind Care & Protect feature aan die 24/7 monitoring van verwarmingssystemen biedt om deze in goede gezondheid te houden, wat bewoners geld en tijd bespaart. Care & Protect detecteert fouten in ketels, informeert gebruikers over hoe zij deze kunnen repareren of wie zij daarvoor kunnen bellen, en helpt uitval van verwarmingssystemen te minimaliseren om een warm en comfortabel huis te garanderen.

Gemiddeld gaat een verwarmingssysteem elke 2-3 jaar stuk [1]. Een professionele reparatie kost vaak veel tijd, is duur en zorgt voor frustratie. Na het analyseren van miljoenen storingen van verwarmingssystemen van tado°-klanten blijkt dat 60% van de gevallen door de gebruikers op dezelfde dag opgelost had kunnen worden.

Doe-het-zelf begeleiding
tado° Care & Protect monitort het verwarmingssysteem 24/7 en houdt de gebruiker up-to-date met belangrijke informatie over de prestatie en gezondheid van het systeem. De slimme tado° thermostaten zijn verbonden met het verwarmingssysteem van de klant en weten hoe het zich normaliter gedraagt. Als tado° een ongebruikelijk patroon detecteert krijgen gebruikers een notificatie op hun smartphone. Bij het starten van de doe-het-zelf-begeleiding wordt de gebruiker gevraagd naar meer details over de verwarming-setup om zo het probleem nauwkeuriger te bepalen en de beste oplossing te bieden.

In een paar simpele stappen begeleid tado° Care & Protect de gebruiker door het doe-het-zelf-proces als, bijvoorbeeld, de ketel een herstart nodig heeft of als radiatoren ontlucht moeten worden. Als gebruikers niet graag zelf aan het verwarmingssysteem werken of op een probleem stuiten, hebben zij de optie een professional in te huren of hulp te krijgen van een voorgestelde ingenieur via de tado° Boiler Repair Service.

Voorkom ketelstoringen
tado° ‘s realtime data monitoring en intelligente algoritmes voorkomen problemen voordat deze zich daadwerkelijk voordoen. Veel ketels gaan onopgemerkt kapot, waarna de eigenaren een onaangename verrassing te wachten staat. De nieuwe tado° Care & Protect Skill helpt het uitvallen van verwarmingssystemen te voorkomen. tado°’s unieke diepe ketel-integratie vestigt een digitale tweerichtingsverbinding tussen de ketel en de tado° slimme thermostaat om statistieken zoals waterdruk, pompsnelheid en foutcodes te analyseren. Als tado° bijvoorbeeld een lage waterdruk meet, wat ervoor kan zorgen dat het verwarmingssysteem wordt uitgeschakeld, zal het de klant een paar weken voor een automatische uitschakeling notificeren en adviseren het water bij te vullen.

Maar zelfs als een ketel de digitale verbinding niet ondersteunt zullen tado°’s slimme algoritmes potentiële storingen in het verwarmingssysteem identificeren op basis van data van de kamertemperatuur.

“Met Care & Protect willen we onze klanten een ‘allround zorgeloos pakket’ bieden voor hun verwarmingssystemen. Het garandeert dat verwarming vlekkeloos verloopt en voorkomt schade voor het plaatsvindt zodat onze klanten achterover kunnen leunen en relaxen,” zegt Christian Deilmann, Co-founder en CPO van tado°.

Prijs en beschikbaarheid
De nieuwe Care & Protect zal vanaf oktober dit jaar worden toegevoegd als derde Skill aan de tado° Auto-Assist. De Auto-Assist omvat nu Geolocatie en Open Raam Detectie. Het verzorgt het gebruikers’ thuisklimaat door het volledig automatiseren van de Geolocatie en Open Raam Detectie Skills voor het besparen van nog meer geld en het bieden van nog meer comfort. Auto-Assist toe te voegen in de tado° app met een maandelijks abonnement van €2,99 per maand of €24,99 per jaar en kan altijd geannuleerd worden. De nieuwe Care & Protect Skill is beschikbaar via een app-update for alle tado°-klanten die de Auto-Assist gebruiken.

[1]  tado° klantenbestand

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht