Industry Wire

Geplaatst door Hibou

Team bureau Hibou breidt uit

AMSTERDAM, 22 juli 2021 – Het datagedreven PR-bureau Hibou breidt uit met drie ervaren krachten. Sheena Hartlooper (33) is begonnen als social media en influencer marketing consultant, Karlijn Renzenbrink (47) als senior PR consultant. Peter Westhof (60) sluit aan in de rol als content specialist.

Sheena Hartlooper werkte bij mediabureau UM als digital campaign manager en maakte vanuit daar de overstap naar social media advertising consultant bij Publicis Groupe label Performics. Vervolgens werkte ze bij MSL (ook Publicis Groupe) op PR, social mediastrategie, copywriting en social media advertising. Sheena over haar overstap naar Hibou: “Ik geloof in de propositie van PR met de ondersteuning van social data-analyse. Daarmee leer je veel over de perceptie van je merk, wat weer tot effectieve campagnes leidt.”

Karlijn Renzenbrink werkte als zelfstandig PR adviseur voor uiteenlopende merken in de duurzaamheids- en foodsector. Ook was ze interim consultant bij onder andere een innovatieve energieleverancier en een wereldwijde scale-up voor niche streamingsdiensten betrokken. Karlijn: “De visie van Hibou op PR, met data-analyse als basis van de strategie spreekt mij erg aan. Een verfrissende, vernieuwende aanpak van het PR vak.”

Peter Westhof is al sinds 2001 actief als financieel journalist en redacteur. Na zijn studies Nederlands en journalistiek heeft Peter voor De Financiële Telegraaf en diverse andere financiële media gewerkt. Zijn overstap naar Hibou ziet hij als een mooie kans. “Naast de interessante aanpak en het diverse klantenbestand kijk ik er naar uit met de ervaren mensen van Hibou te werken in een zeer energieke omgeving.”

Nieuwe fase
Directeur van Hibou Matthijs Rutten is verheugd met de nieuwe mensen: “Wij zijn tijdens de coronacrisis blijven groeien en hebben onze dienstverlening doorontwikkeld. Veel bedrijven vinden hun weg naar ons met verschillende vraagstukken. Met deze teamuitbreiding kunnen we gedegen invulling geven aan de toenemende vraag. De ervaring die we nu aan boord halen is van grote waarde.”
Onlangs maakte Hibou bekend acht nieuwe klanten te hebben aangesloten waaronder KwikFit, Trengo en PGGM. Met de komst van Sheena, Karlijn en Peter groeit het team naar zestien mensen. Rutten: “Sinds onze start drie jaar geleden hebben we altijd de juiste mensen op het juiste moment binnengehaald. Dat doen we nu weer.”

Over Hibou
Hibou verzamelt, plot en analyseert relevante informatie uit alle social data bronnen en definieert vervolgens patronen, trends en onderbelichte invalshoeken. Die inzichten (social insights) zijn voor Hibou het instrument en de brandstof om tot effectieve communicatiestrategieën en campagnes op het gebied van public relations, social media en influencer marketing te komen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht