Industry Wire

Geplaatst door De Nieuwe Gevers

Tech-startup De Nieuwe Gevers bespaart 1.3 miljoen euro voor de goededoelensector

Professionals, uit voornamelijk de creatieve en digitale industrie, doneren via het platform van De Nieuwe Gevers hun kennis en kunde. Iets meer dan 2 jaar na de lancering van het platform staat het aantal ingeschreven professionals al op 3068. Dankzij hun pro-bono werk is er in totaal €1,343,599.00 bespaart voor de 151 maatschappelijke organisaties die aangesloten zijn bij De Nieuwe Gevers.

De samenwerkingen die De Nieuwe Gevers mogelijk maakt zijn een win-win situatie voor professionals, die graag hun steentje willen bijdragen aan een betere wereld, en maatschappelijke organisaties die extra hulp nodig hebben om te kunnen groeien.

De Nieuwe Gevers: een tech-startup met sociale ambities

Het idee voor De Nieuwe Gevers is ontstaan omdat Julian Hoogendoorn (27), Stijn Tupan (30) en Tim Kok (27) ‘de onbenutte uren van talenten bij digital agencies terug wilden geven aan de maatschappij’. Inmiddels staan er 14261* van deze ‘teruggegeven uren’ op de klok, met omgerekend een salaris waarde van meer dan 1.3 miljoen euro. Dit bedrag kan door maatschappelijke organisaties als Milieudefensie, De Kindertelefoon en Stichting ALS Nederland nu voor andere uitdagingen worden gebruikt.

Maar waar komen die gedoneerde uren vandaan? De drie compagnons merken dat steeds meer strategen, designers, marketeers, copywriters, beeldmakers en andere professionals op zoek zijn naar maatschappelijke zingeving, idealiter te combineren met hun reguliere werk. “Mensen willen bijdragen aan een betere wereld en iets achter laten waar ze later trots op zijn. Bij veel professionals knaagt het dat ze dit niet genoeg kunnen vinden in hun day-to-day job. Ze gaan daarom op zoek naar andere manieren om maatschappelijk bezig te zijn.” aldus Hoogendoorn. Skill-based vrijwilligerswerk, het type vrijwilligerswerk waar de startup zich op richt, leent zich hier volgens De Nieuwe Gevers ‘perfect voor’: “skill-based vrijwilligerswerk is feitelijk niks anders dan tijdelijk mee werken met een team van een goed doel. Dit kan al vanaf een paar uur, waardoor het goed te combineren is met je agenda”.

Meer ruimte om te groeien

“Het geld dat maatschappelijke organisaties ontvangen, gaat vaak direct naar hun impact projecten. Als gevolg daarvan is er minder budget over om te investeren in het vinden en behouden van talentvolle mensen. Hierdoor lopen goede doelen flinke groeikansen mis.” zegt Hoogendoorn. 

Het is een probleem waar vrijwel alle organisaties die zich bij De Nieuwe Gevers hebben aangesloten mee worstelen. Naast de frisse blik en waardevolle kennis van de professionals is het feit dat organisaties hun investering wel kunnen vertienvoudigen’, één van de redenen waarom organisaties met de start-up in zee gaan. 

 

*Het aantal gedoneerde uren en het bespaarde bedrag zijn een schatting op basis van de duur die aan een project gekoppeld wordt en de gemiddelde factuurwaarde van de geleverde dienst. 

Meer informatie lees je via www.denieuwegevers.nl 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht