Geplaatst door Teradata

Teradata neemt startup StackIQ over om mogelijkheden van Teradata Everywhere en IntelliCloud te vergroten

Amsterdam, 18 juli 2017 Teradata (NYSE: TDC), een toonaangevend data- en analysebedrijf, kondigt de overname aan van StackIQ, ontwikkelaar van een van de snelste bare-metal softwareprovisioningplatformen. Het bedrijf heeft cloud- en analysesoftware geïmplementeerd op miljoenen servers in datacenters over de hele wereld. De expertise van StackIQ’s op het gebied van opensourcesoftware en grote clusterimplementaties zal door de overname gebruikt worden om de implementatie van Teradata Everywhere te vereenvoudigen en te automatiseren. Dit geeft klanten de snelheid en flexibiliteit om Teradata-oplossingen in hybride cloudomgevingen te implementeren, waardoor ze sneller kunnen innoveren en nieuwe analytische applicaties voor hun organisatie kunnen ontwikkelen.
Naast technologie wordt ook het getalenteerde ingenieursteam van StackIQ overgenomen. Het team zal zich bij de R&D-organisatie van Teradata aansluiten om de organisatie te helpen bij het sneller automatiseren van software-implementaties in zowel operationele en engineering ecosystemen als die van eindgebruikers.
“Teradata is trots op het bouwen en investeren in oplossingen die het leven makkelijker maken voor onze klanten,” zegt Oliver Ratzesberger, Executive Vice President en Chief Product Officer bij Teradata. “Alleen de beste, meest innovatieve en bruikbare oplossingen worden aan ons ecosysteem toegevoegd, en StackIQ levert producten die op hun gebied uitblinken. Het toevoegen van deze technologie aan IntelliFlex, IntelliBase en IntelliCloud versterkt onze mogelijkheden en stelt Teradata in staat om te herdefiniëren hoe systemen wereldwijd geïmplementeerd en beheerd worden.”
“Onze ongelooflijk hoge standaarden gelden ook voor de mensen die we aannemen,” vervolgt Ratzesberger. “Teradata blijft zijn technische (R&D) vaardigheden uitbreiden om doorlopende technologische innovatie te bevorderen en we zijn altijd op zoek naar gekwalificeerde, getalenteerde mensen voor ons team. StackIQ zet een hoge standaard met zijn uitmuntende ingenieurs. We zijn vereerd om ze nu Teradata-medewerkers te mogen noemen.”
Teradata is nu eigenaar van het unieke intellectueel eigendom van StackIQ dat software-implementaties in grote serverclusters (zowel fysiek als virtueel/in de cloud) automatiseert en versnelt. Deze verbeterde automatisering geldt voor alle Teradata Everywhere-implementaties, wat de bouw- en levertijden aanzienlijk verkort voor complexe analytische oplossingen. Verder voegt het ook de mogelijkheid toe om software-only ‘appliances’ te beheren in een hybride cloudinfrastructuur. De snelheid van Teradata’s nieuwe geïntegreerde oplossing maakt het verder mogelijk om snel interne test- of benchmarking-hardware op te leveren, evenals het snel wisselen van technologie om tegemoet te komen aan de veranderende workloads van klanten.
“Dat we nu onderdeel worden van Teradata, marktleider in analytische data-oplossingen, bevestigt het belang van onze getalenteerde ingenieurs die we in de loop der jaren hebben verzameld,” zegt Tim McIntire, medeoprichter van StackIQ. “We kijken ernaar uit om iets van de startup-cultuur van San Diego naar Teradata te brengen en samen de klantenervaring van Teradata te vereenvoudigen voor het installeren en upgraden van systeemsoftware.”
De voorwaarden van de overname zijn niet bekendgemaakt.
Relevant nieuws
·       Over StackIQ
·       StackIQ gebruiksscenario’s

Over Teradata
Met Teradata kunnen bedrijven high-impact zakelijke resultaten bereiken door middel van analytics. Met een krachtige combinatie van de industrie-expertise en toonaangevende hybride cloudtechnologie voor data warehousing en big data analytics, ontketent Teradata het potentieel van organisaties. Voor meer informatie: www.teradata.nl.