Industry Wire

Geplaatst door The Data Agency

The Data Agency start een nieuwe adviesdienst met Edwin Kooge

Nieuwegein, 30 maart 2023 – De samenwerking tussen Edwin Kooge en The Data Agency is inmiddels officieel van start. De gezamenlijke expertise rondom data en advies helpt klanten om substantieel meer rendement uit klantdata te realiseren. We vertalen commerciële uitdagingen pragmatisch en ‘factbased’ naar kansen en initiatieven.

De meeste bedrijven hebben inmiddels flink geïnvesteerd in de data gedreven customer journey. Maar al te vaak is het rendement van die investeringen nog maar beperkt zichtbaar. De customer journey beter laten renderen en de juiste data op het juiste moment beschikbaar, dat is de grote uitdaging!

Om dit te verbeteren is nu een unieke aanpak ontwikkeld die organisaties in staat stelt om binnen vier tot zes weken concrete initiatieven te definiëren en de uitvoering in gang te zetten. Vaak zijn de eerste resultaten al snel zichtbaar en meetbaar. De commerciële uitdagingen zijn over het algemeen wel bekend; hogere klanttevredenheid, meer klanten, lagere acquisitiekosten, het verlagen van de uitstroom of bijvoorbeeld het verhogen van de omzet per klant per jaar. Met onze data gedreven analyses geven we aan wat de huidige situatie is en waar het verbeterpotentieel ligt. Daarna adviseren we welke initiatieven uit te voeren om dit verbeterpotentieel ook echt te realiseren.

“Binnen de The Data Agency hebben we onbeperkt de beschikking over MarTech platforms, segmentatiedata en analytische expertise, daardoor kunnen we snel een ‘proof of concept’ inrichten met meetbaar resultaat. Deze pragmatische aanpak maakt ons anders dan andere bureaus.” stelt Edwin Kooge.

Edwin heeft meer dan 30 jaar ervaring in het inzetten van data voor commerciële toepassingen, bij GeoMarktprofiel, BPK, VODW Marketing (inmiddels EY) en als medeoprichter van succesvolle organisaties als MIcompany en Bayz. Daarnaast is hij samen met Peter Verhoef, Natasha Walk en Jaap Wieringa auteur van het boek ‘Creating Value with Data Analytics in Marketing’.

EVERY COMPANY A DATA COMPANY

”Wij geloven dat elk bedrijf een databedrijf is. Organisaties maken effectiever gebruik van data wanneer doelstellingen en activiteit en in een datastrategie zijn uitgewerkt. Managementteams en directies moeten hun visie vertalen naar een heldere strategie en van data een vast agendapunt maken. Uiteindelijk willen we onze opdrachtgevers, dankzij effectief gebruik van data en technologie, betere beslissingen laten nemen.” stelt Frank de Beun, CEO van The Data Agency.

Frank heeft meer dan 20 jaar ervaring in het management van data en technology firma’s en kent de uitdagingen van organisaties die streven naar groei, digitale transformatie, marketing automation en customer experience verbetering.

OVER THE DATA AGENCY

The Data Agency helpt organisaties bij de transformatie naar een data driven organisatie door de ontwikkeling en uitvoering van een datastrategie. The Data Agency bestaat uit ervaren specialisten die het speelveld en de kracht van data kennen. Bovendien werkt The Data Agency op verschillende niveaus samen met gerenommeerde partners.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht