Industry Wire

Geplaatst door Grip

Three-Sixty wordt Grip en positioneert zich als partner in digital excellence

Nieuwenrode, 10 juni 2025 | Het digitale bureau Three-Sixty gaat verder als Grip. Grip positioneert zich als ‘partner in digital excellence’, gespecialiseerd in strategisch advies, concept en design, en development.

“Zo staan we sterker om de businessnoden van vandaag mee op te lossen”, zegt managing partner Niek van der Laak. “Van orde scheppen in hun versnipperde online landschap tot extra ondersteuning tijdens piekperiodes.”

“Waar Three-Sixty de topdeveloper was voor creatieve agency’s, gaat Grip verder. We bieden kmo’s, marcomteams én agency’s meer houvast bij hun digitale trajecten”, aldus Niek. “We doen dat door voortdurend scherpe vragen te stellen en nuchter vooruit te denken. Zo komen we tot digitale trajecten die helder, schaalbaar en mensgericht zijn. In het kort: digital excellence.”

Meer focus op strategische onderbouwing

De rebranding naar Grip gaat samen met een aangescherpte positionering: van uitvoerende expert naar strategische partner op de lange termijn.

“Veel organisaties missen een helder kader voor hun digitale initatieven”, zegt Niek. “Wij bouwen strategisch voort op de organisatiedoelstellingen en adviseren de klant bij elke stap. Zo garanderen we dat corporate- en e-commerce-platformen vlot worden ontwikkeld. Dat campagnesites en webgames creatief en conceptueel goed doordacht zijn. En dat carrière- en jobsites de juiste kandidaten aantrekken.”

Drie expertisedomeinen, één aanpak

In haar missie noemt Grip zichzelf ‘een anker in de digitale storm’. Niek: “Organisaties worstelen onder meer met de ruime keuze aan tech, de snelle opkomst van AI en de overload aan werk die bij website-ontwikkeling op je afkomt. Grip herstelt het overzicht en biedt stabiliteit.”

Dat doet het bureau door drie expertisedomeinen te bundelen: strategisch advies, doordacht creatief design en veilig, performant development.

Complementair managementteam

Niek van der Laak leidt Grip samen met Matthias Brodelet. “We vullen elkaar perfect aan”, zegt Niek. “Matthias is lead developer en zorgt dat we altijd mee zijn met nieuwe tools en tech. Ikzelf breng de noden van de klant in kaart en begeleid hen naar een optimale digitale oplossing.”

Grip fungeert als een netwerkorganisatie, met een sterke kern van interne expertise en ervaring, en nauwe samenwerking met externe partners voor design en content (fotografie, video, copy). “Op die manier stellen we flexibele projectteams samen, met de juiste persoon op de juiste plaats”, besluit Niek.

Over Grip
Grip (vroeger Three-Sixty) is een digitaal bureau dat kmo’s, marcomteams en agency’s helpt om hun doelstellingen te bereiken via onder meer corporate- en e-commerceplatforms, campagnesites, webapps en -games. Het bureau gaat voor digital excellence en specialiseert zich in strategisch advies, webdesign en development. Tot zijn klanten behoren Beam HR, Chronion, Puratos, The House, Thibaut Courtois, Galapagos en TriFinance.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht