Geplaatst door Thuisarts.nl

Thuisarts.nl uitgeroepen tot populairste Gezondheidswebsite van het Jaar 2016

Thuisarts.nl is tijdens de verkiezing ‘Website van het Jaar’ uitgeroepen tot de populairste website in de categorie Gezondheid. De Website van het Jaar verkiezing is de ultieme publieksprijs die zich richt op de kwaliteit en inhoud van websites.
Thuisarts.nl is de bekendste medische publieksinformatie website van Nederland. De website is een initiatief van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) en is ontwikkeld en gerealiseerd door bureau One Shoe. De website biedt betrouwbare, onafhankelijke online informatie over gezondheidsklachten en problemen.

Succesvolle website met effect
Sinds de lancering in 2012 is Thuisarts uitgegroeid tot de meest bezochte website van de gezondheidszorg in Nederland. De website trekt maandelijks meer dan 1,6 miljoen bezoekers, en 90% van de huisartsen in Nederland gebruiken Thuisarts.nl als een ondersteunend instrument tijdens het consult. En niet zonder resultaat: onlangs maakte het British Medical Journal bekend dat het gebruik van Thuisarts.nl heeft geleid tot miljoenen minder zorgconsulten per jaar. De website won daarnaast diverse awards en werd in 2014 ook al genomineerd als Website van het Jaar.
Kroon op samenwerking NHG en bureau One Shoe
Michel van Velde, CEO One Shoe, is erg trots op de prijs: “Deze award is voor One Shoe en NHG wederom een beloning op de samenwerking en het werk van de afgelopen jaren. We zijn vooral trots op het feit dat het een publiekprijs is, en dat de daadwerkelijke eindgebruikers Thuisarts dus zo hoog waarderen. Het is niet voor niets dat het NHG op dit moment samen met One Shoe verder werkt aan de doorontwikkeling van Thuisarts.”
De verkiezing van Beste Website van het Jaar is geïnitieerd door Emerce en MetrixLab en werd dit jaar voor de vijftiende keer gehouden. De uitreiking vond plaats in B.Amsterdam tijdens de feestelijke awardnight.