Tien jaar innovatie bij Verzekeruzelf.nl

Een decennium zelfverzekerd
’S HERTOGENBOSCH – Internetverzekeraar Verzekeruzelf.nl bestaat in maart tien jaar. De Nederlandse aanbieder van online verzekeringen organiseert een jubileumactie, waarbij ze een decennium gratis verzekeren weggeeft.
Verzekeruzelf.nl werkt sinds 2002 aan het zelfverzekerd maken van haar klanten. Sindsdien groeit het bedrijf jaarlijks met gemiddeld dertig procent in premieomzet. Een opmerkelijk resultaat, aangezien de internetverzekeraar geen grote en dure reclamecampagnes voert.
“Een goed product verkoopt zichzelf”, stelt oprichter Frank Cooler. “Bij schadeverzekeringen draait het om de hoogte van de premie en de snelheid en kwaliteit van de schadeafhandeling. Onze premies zitten meestal in de top drie en voor onze schadeafhandeling krijgen we jaar op jaar een acht van onze klanten.”
Gratis verzekeren
Vanwege het jubileum geeft Verzekeruzelf.nl tien jaar gratis verzekeren aan vier klanten weg. Elk kwartaal loot de internetverzekeraar één persoon uit het klantenbestand. Hij of zij ontvangt zijn of haar lopende polissen de komende tien jaar gratis. De polisnummers zijn tevens lotnummers.
Duidelijkheid
Vorig jaar zette Verzekeruzelf.nl een grote stap door polisvoorwaarden voor klanten te verduidelijken. De verzekeringsvoorwaarden werden ingekort en zo geformuleerd, dat ze voor bijna elke Nederlander begrijpelijk zijn. Als toevoeging hierop vertaalde Verzekeruzelf.nl, als eerste Nederlandse aanbieder van verzekeringen, haar producten en diensten naar animatiefilmpjes.
De internetverzekeraar lanceerde in november 2011 Verzekeruwbedrijf.nl. Waar de organisatie zich eerst alleen richtte op de particulier, werden er eind vorig jaar polissen voor bedrijven gelanceerd voor met name het MKB en de ZZP’er.
Award
Het ‘Ontwikkelzelf.lab’ van Verzekeruzelf.nl werd in 2010 genomineerd voor een innovatie-award. Het lab is het eerste online crowdsourcing-platform in de Nederlandse verzekeringswereld. Het lab is inmiddels verplaatst naar de Facebookpagina, waar het klanten van Verzekeruzelf.nl uitdaagt mee te denken.
Oorsprong
Frank Cooler en Henk Wiggers richtten Verzekeruzelf.nl op in 2002 met als missie mensen zelfverzekerd te maken. Door meer dan negentig procent van de menselijke handelingen te automatiseren, daalden de kosten. Dit leidde tot lage premies. Met de insteek ‘wat je zelf doet, kan een ander niet fout doen’, kunnen klanten hun eigen gegevens invoeren in een persoonlijk digitaal dossier. Hiermee werd de foutgevoeligheid aanzienlijk verlaagd. Ook konden klanten voor het eerst in de Nederlandse verzekeringsgeschiedenis hun polissen zelf per dag beëindigen. Dus geen opzegtermijn of lang lopende contracten.
Trots is Frank Cooler in ieder geval; “Dankzij voortdurende innovatie, is het Verzekeruzelf.nl gelukt een niet meer weg te denken speler te worden in een sterk concurrerende markt.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.