Industry Wire

Geplaatst door Sana

Tim Beyer nieuwe CEO voor Sana Commerce in Noord-Amerika

Rotterdam, 22 november 2018 – Sana Commerce benoemt Tim Beyer als CEO en president voor Noord-Amerika met ingang van 1 januari 2019. In deze nieuwe functie is Beyer verantwoordelijk voor de groei van alle B2B e-commerce-activiteiten van Sana in deze regio. Momenteel werken 200 organisaties in Noord-Amerika met Sana Commerce, het bedrijf verwacht dit aantal klanten in 2020 te hebben verdubbeld.

“Sana Commerce is het enige e-commerce platform dat voorziet in de unieke behoeften van B2B-bedrijven die willen groeien met behulp van e-commerce”, zegt Michiel Schipperus, CEO van Sana Commerce. “Er liggen voor Sana enorme kansen om juist in dit segment een belangrijke rol te spelen in Noord-Amerika. Aan Tim de schone taak ons te helpen om marktleider te worden.”

Beyer kwam in 2013 bij Sana Commerce in dienst. De afgelopen drie jaar was hij de COO van het Rotterdamse bedrijf. In deze rol heeft hij Sana’s wereldwijde uitbreiding begeleid, waaronder de opening van het kantoor in New York.

“We willen het volwassenheidsniveau verhogen en accelereren op alle niveaus binnen de organisatie. Dit wil zeggen de acquisitie van klanten versnellen, een betere samenwerking met onze partners en de focus van de productontwikkeling verleggen op ‘US-first features’”, zegt Beyer. “Om dit te bereiken, zullen we flink investeren in ons team en onze mensen.” Sana Commerce is van plan om het Amerikaanse team te laten groeien tot 50 medewerkers voor het einde van 2019.

Beyer heeft een bachelortitel op het gebied van International Business Administration en twee masterdiploma’s in Finance and Investment (MSc) en financieel recht (LLM, cum laude) van de Rotterdam School of Management, Erasmus University. Hij is een veelgevraagd gastdocent bij verschillende onderwijsinstellingen in binnen- en buitenland over onderwerpen als internationaal ondernemerschap, intercultureel management, marktstrategieën en ‘scaling up’.

Over Sana Commerce
Sana Commerce biedt B2B-bedrijven een shortcut naar e-commerce. Hoe? Door een naadloze integratie met SAP en Microsoft Dynamics te bieden. Sana’s e-comerce oplossing maakt gebruik van bestaande bedrijfsinformatie en data voor een krachtige en gebruiksvriendelijke webwinkel. Hierdoor kunnen klanten zich richten op het verbeteren van de klantervaring, het stroomlijnen van salesprocessen en het verbeteren van de verkoopresultaten.

Sana is certified partner van Microsoft Dynamics en SAP.

Meer dan 1.200 webwinkels wereldwijd maken gebruik van de innovatieve aanpak en het sterke partnernetwerk van Sana.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht