T.O.M. bv breidt het assortiment uit naar 100.000 unieke artikelen

Tom Omnichannel Management bv heeft het honderdduizendste artikel toegevoegd aan het assortiment. Het bedrijf is met dit assortiment inmiddels in 27 landen actief. Dat heeft de e-commercespeler een plekje opgeleverd in de CrossBorder top 30. Daarmee behoort het tot de snelste groeiende de e-commercebedrijven die over de grens actief zijn.
Voorraad in eigen beheer
T.O.M. bv (www.tom-bv.com) heeft de complete voorraad van honderdduizend unieke artikelen in eigen beheer. CEO Tom te Riele: ‘We voeren een longtail-assortiment waarmee we ons onderscheiden van de concurrentie. Al deze producten liggen daadwerkelijk op voorraad in onze distributiecentrums, waardoor we geen nee hoeven te verkopen. Ook stelt het ons in staat om een snelle levertijd te realiseren.’ De e-tailer heeft inmiddels acht webshops en één fysieke winkel op het gebied van fietsen, fietsonderdelen en –accessoires, speelgoed, sport- en outdoorartikelen, sportmerchandise, autoaccessoires en brilmode. In juni openden ze een nieuw distributiecentrum waarmee de capaciteit met 10.000 m2 is uitgebreid.
Wereldwijde groei
Alle 100.000 producten zijn in 27 landen verkrijgbaar via de zeven eigen consumentenwebshops, de online groothandel T.W.M., fysieke winkel Giga-Bikes in Tilburg en zestien gerenommeerde online marktplaatsen waaronder Amazon, Cdiscount Blokker, bol.com, Fnac, Intertoys en VidaXL. T.O.M. bv verwacht jaarlijks met dubbele cijfers te blijven groeien in binnen- en buitenland. Tom te Riele: ‘Door de uitbreiding van het assortiment kunnen we beter inspelen op de behoeften van klanten wereldwijd. Dat brengt niet alleen logistieke uitdagingen met zich mee. Het personeelsbestand is bijvoorbeeld flink uitgebreid. In een half jaar tijd zijn we van 75 naar 155 personeelsleden gegroeid.’
CrossBorder top 30
Vorige week werd door Twinkle bekend gemaakt dat T.O.M. bv is toegetreden tot de CrossBorder top 30. Daarmee behoort het tot de snelst groeiende e-commercebedrijven van Nederland die in het buitenland actief zijn. Bedrijven die in 2016 minimaal een e-commerce-omzet in het buitenland behaalden van 100.000 euro en in 2017 een omzetgroei hadden van minimaal 20 procent maken kans op een plek in de top dertig. De Bladels e-tailer staat voor het eerst in deze lijst. Tijdens het CrossBorder Event op 6 september 2018 wordt de lijstaanvoerder bekend gemaakt.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.