Industry Wire

Geplaatst door TomTom

TomTom en Nuon slaan voor de derde keer de handen ineen voor de World Solar Challenge

Amsterdam, 25 juli 2017 TomTom (TOM2) kondigt vandaag aan wederom het Nuon Solar Team te sponsoren. De studenten van de TU Delft nemen iedere twee jaar deel aan de Bridgestone World Solar Challenge. Dit is een wedstrijd van 3000 kilometer voor zonneauto’s in Australië met deelnemende teams uit meer dan dertig landen. De wedstrijd loopt van 8 tot 15 oktober en wordt dit jaar voor de dertigste keer gehouden. Het Nuon-team heeft het doel om voor de zevende keer te winnen. Het team brak recent nog een nieuw wereldrecord door 882 kilometer te reizen in slechts twaalf uur.

Dit is het derde jaar dat TomTom het team ondersteunt met technologie, waaronder kaarten, sport wearables en actiecamera’s.

Corinne Vigreux, mede-oprichter en managing director van TomTom Consumer, zegt: “We zijn erg blij dat we wederom het fantastische Nuon Solar Team ondersteunen. Het is een jonge en betrokken groep gepassioneerde studenten die de waardes van TomTom met betrekking tot de toekomst van duurzaam rijden delen. Ik kan niet wachten tot ze dit jaar weer in volle snelheid over de finishlijn komen.”

De 2017-editie van de Bridgestone World Solar Challenge zal de zwaarste tot nu toe zijn. Het Nuon Solar Team krijgt opnieuw te maken met hevige concurrentie in de Challenger Class. Door veranderingen in regelgeving en verhoogde tegenstand, moet het team een groter beroep doen op innovatieve technologie om een nieuwe overwinning mogelijk te maken.

Nuon Solar Team sponsorship manager en bestuurder, Sharon van Luik, reageert: “We zijn ook dit jaar weer erg blij met de support van TomTom. Hun technologie heeft ons geholpen aan overwinningen bij eerdere wedstrijden en we kunnen niet wachten om te zien hoe het ons deze keer in Oz zal helpen.”

-EINDE-

Over TomTom

Bij TomTom (TOM2) hebben we het tot onze missie verheven om technologie zo eenvoudig te maken, dat iedereen meer kan bereiken. We hebben het navigatiesysteem versimpeld en zo miljoenen mensen geholpen hun bestemming te vinden. We zijn tot op de dag van vandaag bezig met het vergemakkelijken van het complexe, zodat technologie voor iedereen toegankelijk wordt. Ons bedrijf bestaat uit vier klantgerichte business units: Consumer, Telematics, Automotive en Licensing. We maken eenvoudig te gebruiken navigatiesystemen, sporthorloges en action camera’s voor consumenten. Met de fleetmanagement-oplossingen van Telematics helpen we ondernemingen met een wagenpark hun resultaten te optimaliseren. We hebben een toonaangevend realtime wegenkaartenplatform voor innovatieve locatiegebonden diensten en helpen mee om autonoom rijden realiteit te maken voor de auto-industrie. Ons hoofdkantoor is sinds onze oprichting in 1991 gevestigd in Amsterdam.

We hebben 4.600 medewerkers en we verkopen onze producten wereldwijd. Bezoek voor meer informatie http://www.tomtom.com.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht