Industry Wire

Geplaatst door Top of Minds

Top of Minds kondigt ontwikkelprogramma voor Data Scientists aan

Top of Minds lanceert een nieuwe Business Unit Data Science, specifiek gericht op het werven van Data Scientists en Data Engineers. Hiermee speelt het bedrijf in op de behoefte in de markt en kan het haar search & marketing expertise inzetten om deze lastig te bereiken groep specialisten te bereiken. Onderscheidend is een persoonlijk ontwikkelprogramma, waarbij de beste Data Scientists in de Nederlandse markt geselecteerd worden voor een roulatieprogramma waarin ze binnen twee jaar hun marktwaarde kunnen verdubbelen.

Top of Minds bemiddelt al langer Data Scientists. Auke Bijnsdorp, Managing Partner Top of Minds Group: “Deze groep professionals heeft andere wensen dan de kandidaten in onze traditionele Executive Search-activiteiten, waar we ons bovendien op meer senior kandidaten richten. Terwijl Data Science wel een onmisbaar onderdeel is van onze positie als specialist in Digital Executives & Professionals. Daarom zetten we hier een separate Business Unit voor op, met eigen methoden en positionering.”

Kennis van de wensen van Data Scientists

Data Science professionals zijn sterk inhoudelijk georiënteerd en stellen prijs op laagdrempelig en informeel contact, stelt Bijnsdorp. “Daarom hanteren we onder andere een ‘solliciteren-op-je-slippers aanpak. Het eerste kennismakingsgesprek kan plaatsvinden via Skype. Thuis op de bank, indien gewenst in de avonduren. Op basis daarvan gaan wij op zoek naar de best passende carrièrestap. Pas als we die stap gevonden hebben, vinden er inhoudelijke en verdiepende gesprekken plaats bij ons op kantoor.”

Ontwikkelprogramma: Premium Data Science Program (PDSP)

Top of Minds kondigt de komst van het Premium Data Science Program (PDSP) aan. Elise Dijckmeester: “Dit programma is bestemd voor de meest veelbelovende Data Science professionals, met zo’n drie tot zes jaar ervaring. In 24 maanden werken ze aan drie verschillende opdrachten bij drie verschillende bedrijven en worden ze ondertussen intensief begeleid. Door de afwisseling leren ze veel over hun vakgebied én over zichzelf. Onze doelstelling is dat ze tijdens deze periode zo hard groeien dat ze hun marktwaarde verdubbelen.”

De opdrachten vinden plaats bij de opdrachtgevers van Top of Minds, zowel corporates als scale-ups. De Data Scientists ontvangen tijdens het programma coaching en op maat gemaakte trainingen. Ze stromen na afloop van het programma uit bij een van de drie werkgevers. “Het mes snijdt hier aan twee kanten. De professional voelt zo goed aan welk bedrijf bij hen past. De werkgever weet daardoor veel beter wie hij aan boord haalt dan bij traditionele werving en selectie” aldus Dijckmeester.

Reclamebureau Top of Minds Employer Marketing

Net als bij de andere wervingsactiviteiten van Top of Minds, wordt het interne reclamebureau Top of Minds Employer Marketing ingezet bij de werving van Data Science-kandidaten. Dijckmeester: “De inhoud van het vakgebied staat voorop. Onze consultants en copywriters zorgen ervoor dat de functieprofielen de benodigde diepgang kennen. Onze kandidaatgestuurde aanpak zorgt er vervolgens voor dat de juiste informatie bij de juiste mensen terechtkomt, gedragen door een persoonlijke relatie. Zo combineren we boodschap en bereik, wat leidt tot conversie.”

Ambities

Top of Minds is de afgelopen drie jaar verdubbeld in grootte. Als het aan het bureau ligt, lukt dat de komende drie jaar weer. Die ambitie wordt gesterkt door het verleden van het bedrijf: Top of Minds is tien jaar geleden opgericht op het meest ongunstige moment, net voordat Lehman Brothers viel. Toch wist het kantoor duurzaam te groeien tijdens de crisisjaren. Op het moment van schrijven telt Top of Minds 33 FTE.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht