Geplaatst door Toshiba

Toshiba eerste in de markt met nieuwe Windows 10-oplossingen voor smart glasses

Breda, 31 mei 2018 – Toshiba presenteert nieuwe functionaliteit voor de dynaEdge DE-100 en AR100 Viewer. In samenwerking met wearable-partner Ubimax biedt Toshiba drie nieuwe modules waarmee gebruikers van de slimme werkbril werkprocessen in een productie- en onderhoudsomgeving kunnen verbeteren. De nieuwe mogelijkheden voor de onlangs gelanceerde assisted reality smart glasses zijn de eerste op Windows 10 gebaseerde oplossingen in de markt. Daarmee heeft de leverancier van mobiele apparatuur een wereldprimeur.

De nieuwe modules – xMake, xInspect en xAssist – beschikbaar op de Toshiba smart glasses zijn een gevolg van de intensieve samenwerking tussen Toshiba en Ubimax, wereldwijd marktleider op het gebied van zakelijke wearables. Met dit partnership presenteren beide partijen de eerste slimme werkbril met zoveel Windows 10 functionaliteiten die nog niet eerder op de markt beschikbaar waren. De drie nieuwe modules helpen productiviteit van eerstelijns productiemedewerkers te verbeteren:
• xMake: brengt instructies in het directe zichtveld van de productie-, assemblage- of kwaliteitsmedewerker en past deze dynamisch aan tijdens het productieproces;
• xInspect: geeft medewerkers, binnen én buiten, hands-free toegang tot checklists, visualisaties, schakelschema’s en andere informatie die essentieel is voor het efficient uitvoeren van onderhoudstaken;
• xAssist: maakt, zelfstandig of in combinatie met xMake en xInspect, directe communicatie met een externe experts mogelijk.

“Volgens ons onderzoek verwacht 82% van de Europese IT-beslissers binnen drie jaar aan de gang te gaan met smart glasses technologie,” zegt Maki Yamashita, Senior Vice President PC & Solutions EMEA van Toshiba Europe GmbH. “Beveiliging, betrouwbaarheid en standaardisatie binnen de bestaande IT-infrastructuur zijn nog grote zorgen. Onze Windows 10-oplossing rekent af met deze knelpunten. Bovendien biedt onze samenwerking met Ubimax extra functionaliteit waarmee werken met de slimme werkbril nog makkelijker en leuker wordt.”
“Onze samenwerking met Toshiba biedt gebruikers op de werkvloer een betrouwbare smart glasses oplossing met unieke functionaliteiten gebaseerd op het Windows 10 platform. Dat zal de acceptatie en afzet van de slimme werkbril verder helpen stimuleren”, aldus Jan Junker, Chief Commercial Officer van Ubimax.

De nieuwe oplossingen zijn vanaf juni 2018 verkrijgbaar in heel Europa.
Ga voor meer informatie over dynaEdge naar www.toshiba.eu/dynaEdge

Over Ubimax
Ubimax is wereldwijd marktleider op het gebied van industriële wearables en augmented reality-oplossingen. Het bedrijf maakt complete geïntegreerde end-to-end-oplossingen met de nieuwste wearable-technologie. Ubimax Frontline-oplossingen hebben diverse prijzen gewonnen, waaronder de Auggie Award voor ‘Best Enterprise Solution’, de MHI Innovation Award voor ‘Best IT Innovation’ en de eerste prijs in de SAP & Google Glass Challenge. ABI Research erkent Ubimax als toonaangevend op het gebied van zakelijke wearables en augmented reality-oplossingen. Ubimax heeft vestigingen in Duitsland, de Verenigde Staten en Mexico en heeft wereldwijd meer dan 200 klanten. Het bedrijf heeft ruim 10 jaar ervaring en een uitgebreide staat van dienst op het gebied van wearable computing, augmented reality, mixed reality en sensorsystemen. Dankzij deze ruime ervaring loopt Ubimax voorop met innovaties op het vlak van wearable computing-oplossingen.
Ga voor meer informatie over Ubimax naar www.ubimax.com

Over Toshiba
Toshiba Corporation draagt al meer dan 140 jaar bij aan onze duurzame toekomst dankzij de ontwikkeling en inzet van innovatieve technologie. Onze zakelijke activiteiten zijn gericht op de vitale infrastructuur van onze moderne samenleving. Gebaseerd op de normen en waarden van de Toshiba Group; ‘Committed to People, Committed to the Future’. Toshiba zet zich wereldwijd in voor een beter leven voor nieuwe generaties. Meer informatie over Toshiba is beschikbaar op www.toshiba.nl.