Industry Wire

Geplaatst door Traffic Builders

Traffic Builders winnaar Full Funnel Campaign Award IAB Programmatic Awards 2020

Donderdag 3 september zijn de IAB Programmatic Awards uitgereikt. Traffic Builders was met twee cases (CarNext.com en OGZ) genomineerd in de categorie full funnel. De OGZ-case voor de WebWinkelVakdagen van 2020 is de winnende case.

Over de IAB Programmatic Awards
IAB Nederland is dé onafhankelijke branchevereniging voor digital advertising en marketinginnovatie. De Programmatic Awards zijn in de afgelopen vier jaar uitgegroeid tot een begrip in de online-advertisingindustrie. In verband met Covid-19 vond de uitreiking online plaats. IAB Nederland kwam afgelopen dinsdag langs met een borrelpakket voor tijdens de awardshow van donderdag 3 september.

Over de winnende OGZ-case
De gewonnen IAB Programmatic Award-case focust zich op de WebWinkelVakdagen van 2020 waarbij Traffic Builders verantwoordelijk was voor de gehele campagne. Het doel was om minimaal 13.000 bezoekers tijdens de WWVD te verwelkomen. We hebben hiervoor Social, SEA, Display, Digital out of Home en E-mail ingezet. Benieuwd naar de case, onze strategie en aanpak? Je leest de case op onze site.

Het juryrapport
“Gedetailleerde case met duidelijke structuur en toelichting op kanaal en strategiekeuze. Een waardige winnaar van de Full Funnel Campagne award. De campagne stopte niet bij de conversie (zoals veel andere campagnes). Consumenten met een ticket werden binnen de campagne opgevolgd met informatievoorziening tot aan de WebwinkelVakdagen zelf.”

Als Full Funnel Digital Marketingbureau zijn we enorm trots op dit juryrapport. Binnen het opzetten van een full funnel marketingstrategie werken we uiteraard met REAN-model.
REAN is de rode draad in iedere online strategie. Het model is gestoeld op vier fasen van de customer journey, met voor iedere fase kenmerkende KPI’s.

Reach: bereik, branding en merkbekendheid
Engage: merkbeleving en engagement met je doelgroep
Activate: conversie
Nurture: loyaliteit van klanten (cross- en upsellkansen optimaal benutten voor een ideale Customer Lifetime Value)

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht