Industry Wire

Geplaatst door Webads

Transfermarkt start samenwerking met WebAds voor advertentie verkoop in Italië, Spanje en Nederland

Amsterdam, 11 november 2021 – Transfermarkt en WebAds kondigen een samenwerking in de exploitatie van digitale media aan. WebAds is een onafhankelijk sales house voor digitale media en pionier in de Europese online media. Transfermarkt is één van ‘s werelds meest populaire voetbalwebsites. De samenwerking tussen beide partijen in Nederland, Italië en Spanje is van strategisch belang voor de commerciële activiteiten van Transfermarkt. 

Transfermarkt is ‘s werelds grootste publieke voetbalstatistiekendatabase en leidend platform in transfernieuws, spelermarktwaardes, statistieken, feiten en community. Transfermarkt opereert in 14 taalzones, bereikt 40 miljoen voetbalfans per maand wereldwijd en telt een community op sociale netwerken met meer dan 7 miljoen volgers.

Naast ‘s werelds grootste database met informatie over spelers, clubs en competities, is Transfermarkt ook één van ‘s werelds grootste voetbalcommunities en speelveld voor eenieder die op zoek is naar marktwaardes van spelers. Het platform werd in 2001 door Matthias Seidel opgericht. Door samen te werken, versterkte Axel Springer in 2008 door een meerderheidsbelang te nemen, de marktleidende positie van het platform met haar portfolio in de print- en online sportmarkt.

Lars Gantenberg, Managing Director Transfermarkt, quotes:

Wij kijken enorm uit naar onze samenwerking met WebAds, aangezien zij een marktleidend sales house is in drie van Transfermarkts meest belangrijke Europese markten. Dit partnership is een significante vervolgstap in onze wereldwijde groei via strategische, lokale allianties. We zijn overtuigd dat WebAds de juiste partner is vanwege haar innovatiekracht en ervaring. Een speler met een sterk netwerk, en gepassioneerd over voetbal.

Xavier Schijffelen, CEO WebAds, quotes:

“Wij zijn trots op de start van een samenwerking met Transfermarkt. Iedere dag bereiken miljoenen voetbalfans het platform. Met de regulering van de online kansspelmarkt zien we een enorme toename in het bereik op de spelersstatistieken-pagina’s en nieuwspagina’s over spelerswaarde-ontwikkeling. We zien veel gebruikers zoeken naar data-analyses voor het nemen van beslissingen in hun online kansspelen strategieën.

Met het WK in het komende jaar, zijn wij enthousiast om ons bereik en aanbod aan adverteerders uit te breiden met de breedste groep voetbalfans. Van de casual fan, de spelersdata-gedreven fanaten, tot de die-hard voetbalfan die geen wedstrijd mist!”

**Over Transfermarkt:

Transfermarkt is één van ’s werelds meest populaire voetbalwebsites en staat bekend om haar veel geprezen marktwaardes. De wereldwijde speler opereert in 14 talen. Transfermarkt bereikt maandelijks meer dan 40 miljoen bezoekers via haar websites, en meer dan 7 miljoen volgers via haar social mediakanalen. Transfermarkt biedt ’s werelds grootste voetbaldatabase met statistieken en informatie over spelers, clubs, competities en één van de grootste voetbalcommunities. Een overzicht van spelerswaarden en een geruchtenmolen over opportune transfers vormen het fundament, aangevuld met nieuws, video’s, statistieken, zaakwaarnemersinformatie en inzichten van fans. Het platform is in 2001 gelanceerd door Matthias Seidel. Axel Springer nam in 2008 een meerderheidsbelang in Transfermarkt.

**Over WebAds:

WebAds werd opgericht in 1997 in Amsterdam als eerste sales house/publisher-netwerk van Nederland. In 2003 openden we onze vestiging in Italië (Milaan), gevolgd door een vestiging in Londen in 2006. Het Spaanse kantoor in Madrid werd gelanceerd in 2010 en in 2013 hebben we onze eerste Amerikaanse vestiging geopend in Miami om de Zuid-Amerikaanse markten te bedienen. WebAds biedt een integrale aanpak voor digitale uitgevers via zowel directe als programmatic verkoopkanalen. Innovatie, internationale ervaring, meer dan 20 jaar ervaring in de digitale industrie zijn WebAds onderscheidende kenmerken.  WebAds is hét Uitgevers netwerk dat commerciële en technische expertise toepast om waardevolle contactmomenten voor adverteerders en mediabureaus te creëren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht