trivago gebruikt Datorama voor Next-Gen Marketing intelligence

Amsterdam, 13 september 2018 – Datorama, onderdeel van Salesforce (NYSE: CRM) en leverancier van een marketing intelligence-platform, kondigt vandaag een succesvolle samenwerking met trivago aan. Als wereldwijde zoekmachine voor hotels helpt trivago reizigers bij het vinden van hun ideale accommodatie uit 2,5 miljoen hotels op meer dan vierhonderd boekingssites. Het marketingteam van trivago werkte samen met Datorama aan het kapitaliseren van de verschillende data assets om het wereldwijde advertentieprogramma te optimaliseren.
In het huidige marketingecosysteem vinden marketeers het lastig om waardevolle inzichten te verkrijgen in de ruis ontstaan door grote hoeveelheden data en om hier vervolgens op te acteren. Met een steeds grotere reeks point solutions, krijgen marketeers de kans om hun klanten beter te begrijpen en producten op de markt te brengen die aansluiten op de behoeftes van de consument en markt. Het marketingteam van trivago begreep dat een traditionele, handmatige aanpak te tijdrovend is en bovendien niet schaalbaar voor displaymarketing-, brand marketing- en contentmarketingteams. Daarnaast wilden de teams interne uitgaves, boekingsinzichten en omzetgegevens slimmer gebruiken.
Om alle marketinginitiatieven effectief en efficiënt te beheren, moest trivago een holistische aanpak volgen vastgelegd in een enkele databron. De organisatie realiseerde dit door het AI-gedreven Marketing Intelligence-platform van Datorama te gebruiken met indrukwekkende resultaten tot gevolg.
Met Datorama bespaart het displayteam van trivago tachtig uur per dag en besteedt het contentteam nu maar vijf minuten tijd per dag aan datavoorbereiding in plaats van negen uur. Dat is slechts het begin, want het volledige marketingteam kan nu de dagelijkse Return On Advertising Spend (ROAS) berekenen; zowel op hoofdlijnen als op tactisch niveau. Daarnaast helpt Datorama trivago het factureringsproces tussen de afdelingen Finance en Marketing te stroomlijnen, waardoor extra handmatige werkzeemheden worden verminderd die nodig zijn voor een tijdige overboeking.
“Datorama heeft ons geholpen op weg naar volledige automatisering “, zegt trivago-projectleider, Brand Marketing Tools, Ruthvick Poornachandra. “We hebben onze processen geprogrammeerd om al onze data op te opschonen, rapportages te maken van al onze campagnes en onze KPI’s te kunnen berekenen en verbeteren. In plaats van onze tijd te besteden aan het kopiëren, opschonen en maken van rapportages, kunnen we nu geavanceerde analyses uitvoeren om onze campagnes te optimaliseren met het vertrouwen dat we altijd extra marketingkanalen en -strategieën kunnen aansluiten om de prestaties van ons team nog meer te verbeteren.”
“Het was geweldig om samen met het trivago-team de bestaande marketingmethoden te verbeteren”, zegt Datorama CMO, Leah Pope. “In een korte tijd was het Datorama-platform geïmplementeerd, in gebruik en heeft het al een significante impact gemaakt. Om van het opslaan van gegevens in silo’s naar een gecentraliseerde, enkele databron te gaan die de ROAS van meerdere teams kan berekenen door de hele marketingorganisatie heen, is een enorme verschuiving die het Datorama-team met trots mogelijk heeft gemaakt. We verheugen ons op voortzetting van onze stevige relatie en helpen trivago om zijn marketing te blijven innoveren. ”
Over trivago
trivago is a toonaangevend wereldwijde zoekmachine voor hotels die erop is gericht om de manier waarom reizigers hotels en alternatieve accommodaties zoeken en vergelijken te veranderen. Het platform dat is ontstaan in 2005 in Düsseldorf, Duitsland, helpt reizigers om gefundeerde beslissingen te nemen door de zoektocht naar hotels te personaliseren en hen toegang te geven tot een ruim aanbod van hotelinformatie en prijzen. trivago maakt het adverteerders mogelijk om hun business te laten groeien door toegang te geven tot een breed reizigerspubliek via websites en apps. Per 20 juni 2018 heeft trivago 55 gelokaliseerde platforms gerealiseerd die zijn verbonden met meer dan 2,5 miljoen hotels en alternatieve accommodaties in meer dan 190 landen.
Kijk op ir.trivago.com voor meer informatie, persberichten over cijfers en andere financiële informatie en bezoek company.trivago.com/press voor al het corporate nieuws.
Over Datorama, een Salesforce-bedrijf
Datorama, een Salesforce-bedrijf, is a wereldwijd technologiebedrijf dat een toonaangevend Marketing Intelligence-oplossing biedt voor datagedreven ondernemingen, bureaus, uitgevers en platforms. Datorama’s Software-as-a-Service (SaaS) platform is gedreven door kunstmatige intelligentie (AI) en geeft marketeers de mogelijkheid om hun data te centraliseren in een enkele bron. Dit automatiseert rapportages voor verschillende kanalen en campagnes en biedt marketeers een vlekkeloze, always-on optimaliseringscapaciteit over elke key performance indicator (KPI) op het gebied van prestaties, impact en loyaliteit. Datorama’s best-in-breed-combinatie van end-to-end datamanagement, datavisualisatie, geautomatiseerde insights en activaties helpt marketeers hun business te laten groeien.
Datorama biedt Marketing Intelligence voor duizenden innovatieve marketingorganisaties, waaronder: IBM, L’Oreal, Ticketmaster, PepsiCo, Pernod Ricard, Foursquare en Publicis Media. Datorama staat op de 2017 Deloitte Technology Fast 500 als 35e snelst groeiende organisatie in Noord-Amerika en was uitgeroepen als 2016 Gartner Cool Vendor in Data-driven Marketing. Om meer te leren over Datorama, bekijk: https://datorama.com/.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.