Geplaatst door T-Systems Nederland B.V.

T-Systems en Huawei ondersteunen Internet of Things-netwerk van KONE

Vianen, 10 oktober 2017 – KONE heeft T-Systems en zijn hardware- en technologiepartner Huawei opdracht gegeven om de komende jaren meer dan een miljoen liften, roltrappen en automatische gebouwdeuren te verbinden met cloudgebaseerde diensten. De samenwerking ondersteunt de uitrol van de intelligente 24/7 Connected Services die KONE in februari van dit jaar lanceerde. Deze diensten bieden klanten en onderhoudsmonteurs realtime data en betere inzichten.

Door geavanceerde analyses van mechanische en technische gegevens zijn onderhoudsmonteurs beter voorbereid als ze voor reparatie of onderhoud aankomen op locatie en kunnen ze meldingen sneller oplossen. Tegelijkertijd kan KONE volledig nieuwe toepassingen en oplossingen ontwikkelen voor bijvoorbeeld het voorspellen van storingen en het op afstand stellen van diagnoses. Hiermee verbetert het concern zijn dienstverlening richting zijn klanten die zijn gevestigd in de drukste steden en gebouwen ter wereld.

Onderhoud met het IoT
Huawei’s high-performance IoT-apparaten worden binnen de samenwerking ingezet voor het meten van kritische parameters en het verzamelen van mechanische en technische gegevens. T-Systems, al lange tijd KONE’s partner voor het leveren van IT-diensten, is mede vanwege zijn uitgebreide integratiekennis betrokken bij de ontwikkeling van de 24/7 Connected Services.

“Samenwerkingen zijn onmisbaar voor het realiseren van innovatie. Zeker als het gaat om het Internet of Things kan geen enkel bedrijf vernieuwing alleen voor elkaar krijgen en op wereldwijd niveau activiteiten uitvoeren”, zegt Tomio Pihkala, Chief Technology Officer van KONE. “Door onze samenwerking met T-Systems en Huawei kunnen we sneller reageren en onze klanten meer waarde bieden. Dankzij een sterk partnerecosysteem zijn we continu in staat om voorop te blijven lopen in onze branche.”

Over T-Systems
T-Systems levert wereldwijd geïntegreerde oplossingen aan zakelijke klanten. Deze oplossingen zijn gebaseerd op het overkoepelende aanbod in informatie- en communicatietechnologie, mobiele communicatie en een unieke cloudinfrastructuur dat gebouwd is rondom gestandaardiseerde platformen en wereldwijde partnerships.

Daarnaast levert T-Systems vanuit hun beveiligde datacenters security van het hoogste niveau, waarbij continu zeer strenge Duitse regelgeving omtrent dataprotectie wordt nageleefd. Met een footprint in meer dan 20 landen, 46.000 werknemers en inkomsten van circa 7.9 miljard euro (boekjaar 2016), is T-Systems de ideale partner voor digitale transformatie. Naast traditionele ICT-diensten, bestaat het portfolio
van T-Systems uit op-maat-gemaakte infrastructuur, platformen en software uit de cloud, en innovatieprojecten in toekomstige, zakelijke gebieden zoals big data, Internet of Things, Machine-to-Machine (M2M) communicatie en Industrie 4.0. Voor meer informatie: www.t-systems.nl