Industry Wire

Geplaatst door Spelletjesfabriek

Twitspel, een nieuw vorm van engagement met Twitter

Twitspel is een spelconcept waarmee prijsvragen een extra dimensie krijgen. Twitspel heeft een competitie-element, maakt gebruik van de mogelijkheden van Twitter en is thematisch in te zetten. In de eerste editie staat het WK Wielrennen centraal.

Op Twitter is het account @wielerkwis geactiveerd. Wie wil deelnemen dient eerst zelf een twitteraccount aan te maken en vervolgens @wielerkwis gaan volgen. Wielerkwis volgt altijd terug, zodat je kunt meedoen.
Elke dag op een vast tijdstip wordt een vraag gesteld, die via een Direct Message (DM) dient te worden beantwoord. Degene die dat als snelste doet krijgt 10 punten, de een-na-snelste 5, nummer drie 3 punten en de nummer vier tot en met tien krijgen elk 1 punt. Dit principe herhaalt zich elke dag, de behaalde punten worden bij elkaar opgeteld.

Op de site wielerkwis.nl is dagelijks een actuele totaalstand te zien. De twitteraar die aan het eind van een spelweek de meeste punten heeft gehaald is winnaar en krijgt de prijs zo snel als mogelijk toegestuurd. Ter gelegenheid van het WK Wielrennen op de Weg is er sprake van een speciale variant, die begint op maandag 17 september en eindigt op 23 september. Deelnemers maken kans op een shirt van Rabobank-renner Laurens ten Dam en de biografie van Mart Smeets.

Twitspel is een initiatief van Mol Online Media en wordt aangeboden in samenwerking met Spelletjesfabriek.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht