Tyto en HUT 3 introduceren Awareness2Demand om silo’s tussen PR-gedreven awareness en demand generation te doorbreken

Tyto, een Europees PR- en contentmarketingbureau voor innovatieve technologiebedrijven, en HUT 3, marktleider op het gebied van intent-driven demand en ABM, introduceren Awareness2Demand. Dit is een nieuw model voor geïntegreerde PR, demand generation en account-based marketing (ABM). Awareness2Demand is aanzienlijk sneller en efficiënter dan de traditionele gescheiden aanpak voor het genereren van awareness en demand, en maakt gebruik van de nieuwste innovaties op het gebied van AI en intentiemodellering.
Uit een recente peiling van Tyto blijkt dat bijna alle beslissers op het gebied van sales, marketing en PR (88 procent) van mening zijn dat hun afdelingen nauwer moeten samenwerken om het ‘silo-syndroom’ aan te pakken. Door de silo’s te doorbreken denken zij dat de efficiëntie van campagneplanning en -uitvoering gemiddeld met 45 procent kan worden verbeterd, en de ROI van campagnes met 40 procent kan worden verhoogd. Ook geeft meer dan een derde (35 procent) aan dat budgetbeperkingen één van de drie grootste uitdagingen zijn waar zij mee te maken hebben.
Awareness2Demand pakt deze pijnpunten aan, zodat er meer uit budgetten gehaald kan worden en meer impact gemaakt wordt. Awareness2Demand zorgt ervoor dat bedrijven hun (potentiële) klanten op het juiste moment bereiken met de juiste boodschap, gedurende het hele besluitvormingsproces. Hiervoor wordt Tyto’s B2B tech PR en content studio-portfolio gecombineerd met HUT 3’s intent-driven demand en ABM-aanpak.
Het nieuwe model biedt B2B tech marketeers een geïntegreerd raamwerk tools en expertise om effectief en efficiënt te werken: het stelt hen in staat om volledig geïntegreerde, multi-market, multi-channel strategieën voor het bouwen van merken en demand generation op te zetten. Awareness2Demand is gebaseerd op intentiedata en inzichten in Europese tech- en influencer-trends uit Tyto’s eigen Tech 500 en Relevance Index, en HUT 3’s geavanceerde AI-gebaseerde intentiemodellen.
“Tyto staat bekend om het doorbreken van traditionele bureaumodellen. Wij denken dat er enorme voordelen te behalen zijn als er betere samenwerking is tussen PR-gedreven awareness campagnes en demand generation-acties”, zegt Sian Gaskell, Managing Partner Content Studio bij Tyto. “Marketingteams zijn zich ervan bewust dat er meer efficiëntie mogelijk is, en Awareness2Demand biedt hen een intelligent en praktisch model om nog meer impact en ROI te realiseren.”
“Marketing silo’s leiden tot gemiste kansen – kansen om content opnieuw te gebruiken en te delen, en om te profiteren van het meten van de impact van onze collectieve activiteiten”, zegt Andy Johnson, oprichter en directeur van HUT 3. “Tyto en HUT 3 zijn beide voorstander van innovatieve bureaumodellen. Deze samenwerking belichaamt onze gecombineerde expertise over alle disciplines, waardoor we de meest effectieve resultaten kunnen leveren met Awareness2Demand-programma’s.”
HUT 3’s intentiemodellen worden toegepast op de Total Addressable Market, door middel van demand- en ABM-programma’s, om specifiek de betrokkenheid van accounts en individuen te analyseren. Het vergemakkelijkt een gerichte aanpak door salesteams, die op basis van intentiedata geïnformeerd worden over de meest effectieve strategie voor elk specifieke account en de bijbehorende individuen. Nieuwe meetkaders maken het ook mogelijk dat deze intentiedata breder binnen de organisatie worden gedeeld, in plaats van alleen binnen de salesafdeling. Dit zorgt ervoor dat de juiste data die relevant zijn voor alle belanghebbenden toegankelijk zijn, waardoor geïnformeerde besluitvorming in de hele organisatie wordt ondersteund en er meer inzicht is waaraan budgetten worden besteedt, van awareness tot demand.
Tot de klanten van Tyto en HUT 3 behoren enkele van de snelst groeiende technologiemerken, waaronder Wasabi, Mozilla, Similarweb, OutSystems en Atos.
——-
Over Tyto
Tyto is het Europese PR- en communicatiebureau op het snijvlak van technologie, wetenschap en innovatie. Tyto stelt klanten in staat zich aan te passen, te transformeren en te groeien via het disruptieve PRWithoutBorders-model, ontwikkeld voor flexibiliteit, efficiëntie en snelheid. Dankzij PRWithoutBorders zijn we 30% efficiënter en zorgen we voor meer consistentie dan traditionele pan-Europese bureaumodellen voor meerdere landen. We combineren de kunst van het beïnvloeden met de wetenschap van data, door onder meer de Tyto Tech 500 en de Tyto Relevance Index. Meer informatie: www.tytopr.com.
*De data in dit persbericht zijn verstrekt door het onafhankelijke onderzoeksbureau Focal Data in opdracht van Tyto. Het onderzoek werd uitgevoerd met behulp van online enquêtes onder 350 besluitvormers op het gebied van verkoop, marketing en PR in Frankrijk, Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk in juni 2024.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.