Industry Wire

Geplaatst door E-Village

Unieke Social Media-integratie in E-mailmarketing software Clang

Nieuwe mogelijkheden voor marketeers
Met de Social Media integratie is het nu mogelijk om met Clang:
– Campagnes te voeren via de Social Media-netwerken Facebook, Hyves en Twitter;
– De één-op-éen-dialoog aan te gaan met klanten via Social Netwerk-kanalen Facebook, Hyves en Twitter;
– Elk klantprofiel in de database automatisch te verrijken met de informatie van individuele Social Media-profielen, inclusief foto;
– Alle relaties in de database te transformeren naar een community door deze fan of follower te laten worden;
– Social Media-berichten als shares en retweets direct te meten en te volgen;
– Nieuwe marktsegmenten en de belangrijkste beïnvloeders te identificeren;
– De klant te bedienen met de informatie die hij/zij wenst te ontvangen;
– Elke klant te laten aangeven via welke Social Media-kanaal hij of zij het liefst op de hoogte worden gehouden;
– De klant direct te laten reageren en daarop als organisatie te acteren.

“Dit is uniek in de wereld”, stelt Richard van Hooydonk, CEO van het opleidingen- en strategiebureau voor nieuwe marketing MarketingMonday. “Clang biedt hiermee een Marketing 3.0-tool om de consument te bereiken waar deze het meest aanwezig is en de dialoog aan te gaan. Helder en transparant.”

Facebook, Hyves en Twitter-campagnes
“Het idee dat e-mailmarketing en Social Media concurrenten zijn is natuurlijk onzin”, stelt Rob Weerts, CIO van E-Village. “Deze online kanalen zijn simpelweg aanvullend voor elke online-marketeer. Door Facebook, Hyves en Twitter te integreren in ons platform Clang is zowel de marketeer als de consument geholpen.”

“Dit is wat ons betreft de start van een succesvol huwelijk tussen e-mailmarketing en Social Media-kanalen vanuit één platform. We gaan de vruchtbare mogelijkheden tussen die online-kanalen technologisch steeds verder uitbreiden, integreren en procesmatig verfijnen”, aldus Weerts.

Clang is de nieuwe generatie e-mailmarketing software as a service: een krachtige mix van CRM, campagnemanagement en e-mailmarketing in één enkele applicatie, inclusief SMS en nu ook Social Media. Clang wordt o.a. gebruikt door KLM, bol.com, Shell, Shoeby en The Phone House.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht