Geplaatst door Universiteit Twente

Universiteit Twente en Thales slaan handen verder ineen

De Universiteit Twente en de Thales Group zijn een nieuwe samenwerkingsvorm met elkaar aangegaan. Geert Dewulf, Chief Development Officer van de UT, en Lukas Roffel (CTO Thales Nederland) zetten hun handtekening onder deze meerjarige samenwerkingsovereenkomst, die zich onder andere richt op AI en cybersecurity.

De UT en Thales werken al jaren intensief samen. Daarbij gaat het om tijdelijke (internationale) onderzoeksprojecten en structurele meerjarige samenwerking.

Een goed voorbeeld daarvan is T-Xchange, een samenwerkingsproject op het gebied van game-based learning voor professionals. De UT en Thales investeerden tien jaar lang in een sterke, technologische positie op het gebied van serious gaming.

Het is nu tijd voor de volgende stap. De vraag van Thales veranderde en de UT speelt daarop in, geheel passend bij de nieuwe UT-strategie Shaping2030. “Thales zocht naar een vorm waarbij op eenvoudige wijze ook andere onderwerpen konden worden ondergebracht die over meerdere disciplines gaan”, aldus Geert Dewulf. “Het gaat daarbij om onderwerpen die door beide organisaties als strategisch worden gezien en de samenwerking meerwaarde bieden.”