Industry Wire

Geplaatst door RIDE

Unox bereikt miljoenen views met Snapchat op Koningsdag

Op Koningsdag 2017 verraste Unox Snapchattend Nederland met een sponsored lens en geo-filter die de Koningsdag-ervaring van de gebruikers een extra oranje tintje gaf. Met de lens bereikte Unox in één dag 3 miljoen views en met de geo-filter 10,4 miljoen views.

De Nederlandse gebruikers van Snapchat konden tijdens Koningsdag op hun foto’s en video’s een “warme Unox kroon” dragen die meebewoog met hun hoofd. Uit de cijfers van Snapchat blijkt dat de lens die dag 3 miljoen keer is gezien. De gemiddelde gebruiker is twintig seconden met lens bezig geweest.

Naast het dragen van een kroon kon men met een geo-filter in een foto of video aangeven dat deze op Koningsdag is gemaakt. Snapchat geeft aan dat deze 10,4 miljoen keer is gezien.

De ideeën voor de lens en filter zijn ontwikkeld door creative content agency RIDE. Jan-Paul Bruins, brand manager Unox, reageert enthousiast: “De resultaten zijn boven verwachting. Het is geweldig dat we op deze schaal een bijdrage hebben kunnen leveren aan dit unieke Hollandse volksfeest.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht