UPC gaat in gesprek met jongeren en ouders op Safer Internet Day

Amsterdam, 10 februari 2015 – UPC en moederbedrijf Liberty Global zijn al jaren nauw betrokken bij Safer Internet Day die vandaag plaatsvindt. In meer dan 70 landen wordt aandacht gevraagd voor veilig internetgebruik door jongeren. Dit jaar is het thema ‘Let’s create a better internet together’. Safer Internet Day staat bij UPC in het teken van het aangaan van de dialoog met jongeren over een leuk en veilig internet.
Johnny de Mol gaf vandaag samen met een professionele trainer van UPC twee Safe en Social lessen en ging met leerlingen uit groep 7 en 8 in gesprek over hun rol op internet en het effect hiervan op hun omgeving. Johnny is al jaren het gezicht van UPC en zeer betrokken bij kinderen en het onderwerp (online) pesten. Dit was Johnny’s laatste bijdrage voor het UPC merk, medio 2015 zullen UPC en Ziggo samengaan onder de naam Ziggo.
Samen Online: Safe & Social
Uitgangspunt van de les is de interactieve, digitale les ‘Samen Online: Safe & Social’ voor leerlingen, die in 2014 samen met YoungCrowds en Digibewust is ontwikkeld. Er is ook een versie voor het voortgezet onderwijs. De les zet aan tot nadenken over de kracht van sociale media en bevordert gesprekken in de klas over hoe je online met elkaar om kunt en wilt gaan. Naast de gratis digitale lessen zijn er ook gratis werkboekjes ontwikkeld voor de leerlingen. Basis- en middelbare scholen bestelden in 2014 bijna 150.000 werkboekjes voor hun leerlingen.
In de avond van Safer Internet Day support UPC de voorstelling LIKE ME van theatergroep PlayBack over de invloed van sociale media en online pesten. Deze voorstelling is bedoeld voor ouders van jongeren in de hoogste klassen van de basisschool en eerste klassen van het voortgezet onderwijs.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.