Geplaatst door Veeam

Valid benoemd tot Veeam Accredited Services Provider (VASP)

Eindhoven/Schiphol, 11 december 2019 – Veeam Software, leider in back-up-oplossingen voor Cloud Data Management, heeft IT services provider Valid aangesteld als Veeam Accredited Services Provider (VASP). Valid is als zesde partner toegetreden tot de selecte VASP-gemeenschap in Nederland.

Het partnership stelt Valid in staat als reseller op te treden en om als implementatiepartner professional services te verlenen. “Wij zien een duidelijke vraag bij onze klanten naar multi-cloud back-up-oplossingen. Veeam loopt hierin voorop. Om die reden nemen we de technologie graag op in ons portfolio.” Dat zegt Rob Mertz, Sales Manager bij Valid Managed Services. “Data staan centraal in de bedrijfsvoering van onze klanten. Zij hebben hun data op allerlei plaatsen staan: in de private cloud, bij public cloud providers en in het eigen datacentrum. Dat vraagt om een back-up-oplossing die werkt met alle data op alle hardware en op elke locatie. De ‘hardware agnostic’ aanpak van Veeam sluit naadloos aan op deze behoefte.”

Het VASP-programma is primair gericht op de kennis van Veeam en aanverwante producten en op de beste aanpak voor het uitvoeren en managen van projecten. De firma stelt strikte eisen aan de partners en heeft Valid diepgaand getoetst op de leveringscapaciteiten, vaardigheden en certificeringen. “Valid is door Veeam geaccrediteerd om de implementaties van haar klanten op het hoogste kwaliteitsniveau te ondersteunen,” aldus Riccardo Sbarboro, Sr Manager EMEA Professional Services bij Veeam.

Nieuwe dienst O365 Back-up

De samenwerking heeft al geleid tot een concrete dienst die van belang is voor elke enterprise Office365-gebruiker: O365 Back-up. Deze service helpt bedrijven hun data governance op te zetten en af te dwingen. Dit gebeurt op basis van Veeam-oplossingen.

Lees hier de blog ‘Het korte leven van Office 365 back-ups’ en wat je daaraan kunt doen.

Over Veeam Software

Veeam is wereldwijd leider in back-up-oplossingen die Cloud Data Management leveren. Het Veeam Availability Platform is de meest complete back-up-oplossing die klanten helpt succes te behalen in de vijf fases van Cloud Data Management. Met meer dan 365.000 klanten wereldwijd, waaronder 81 procent van de Fortune 500-bedrijven en 66 procent van de Global 2000-organisaties, scoort Veeam een gemiddelde klanttevredenheid die 3,5 keer hoger is dan het gemiddelde in de sector. Het wereldwijde Veeam-ecosysteem omvat meer dan 68.000 channelpartners, Cisco, HPE, Lenovo en NetApp als exclusieve resellers, en meer dan 24.500 cloud- en serviceproviders. Het hoofdkwartier is gevestigd in Baar, Zwitserland. Veeam heeft vestigingen in meer dan 30 landen.

Voor meer informatie: www.veeam.com. Of volg Veeam op Twitter: @veeam_benelux.

Over Valid

Valid is een van de grotere ICT-dienstverleners van Nederland. Valid helpt organisaties bij het optimaliseren en innoveren van hun business. Valid’s motto is Stay Ahead: we laten onze klanten vooroplopen. Dit doen wij met onze 300 professionals verspreid over ons hoofdkantoor in Eindhoven en de vestiging in Maastricht, en dankzij de dienstverlening op het gebied van IT Consultancy, Managed Services en Digital Business.

Kijk voor meer informatie over Valid en de oplossingen op het gebied van data op www.valid.nl of volg Valid op LinkedIn, Facebook en Twitter (@valid).