Industry Wire

Verzekeraars stellen meer producten beschikbaar via Aplaza

Verschillende verzekeraars hebben extra producten beschikbaar gesteld via Aplaza. Intermediairs kunnen via hun assurantiesoftware of via het extranet van de verzekeraar de (offerte van) producten aanvragen of wijzigen, berichten versturen of documenten aan te vragen. Deze handeling hoeven ze nog maar één keer te doen, waarna die automatisch en correct administratief wordt verwerkt in de eigen administratie en die van de betreffende verzekeraar. Ook steeds meer intermediairs zien de toegevoegde waarde van Aplaza in. Het gebruik is aanzienlijk gestegen.

Aplaza realiseert ketenintegratie in de financiële dienstverlening. De techniek verbindt systemen van intermediairs, verzekeraars en serviceproviders, waardoor er automatische gegevensuitwisseling mogelijk is. Het gebruik neemt stevig toe en dat doet een groeiend aantal verzekeraars besluiten om meer producten beschikbaar te stellen.

De Amersfoortse heeft recent haar Arbeidsongeschiktheidsverzekering ontsloten via Aplaza. Intermediairs kunnen nu ook het a.s.r. Voordeelpakket (een bundeling van maximaal zestien verzekeringen) dankzij Aplaza aanvragen en wijzigen via hun backofficepakket of via het extranet van a.s.r. Erasmus en AXENT leveren ADN-berichten via Aplaza aan. De Voogd & Voogd-producten Personenauto, Motorfiets, Bestelauto en Bromfiets kunnen intermediairs via het extranet aanvragen of wijzigen. Die mutaties komen vervolgens direct administratief correct terecht in het softwarepakket van de intermediairs.

Marco Hendrickx, directeur van Aplaza: “Willen intermediairs goede marges behouden, dan is het noodzakelijk om de administratie te digitaliseren, zodat ze er zo min mogelijk tijd aan kwijt zijn. De klant betaalt immers niet voor administratie, maar voor advies waar hij echt wat aan heeft. Wij zijn zeer blij dat verzekeraars ook de toegevoegde waarde inzien van geautomatiseerde gegevensuitwisseling en dat ze steeds meer producten beschikbaar stellen via Aplaza. Ik ben blij dat steeds meer intermediairs gebruikmaken van Aplaza. Adviseurs die Aplaza nog niet gebruiken kan ik van harte aanbevelen dit wel te doen. De ingebruikname is zo geregeld, want Aplaza is een standaard onderdeel van de veelgebruikte pakketten als Dias van Unit4, ANVA, Assistent of Assu® van A.i. Automatisering en Online Pro.”

Intermediairs besparen door het gebruik van Aplaza al snel tien minuten per transactie omdat ze gegevens niet dubbel hoeven in te voeren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht