Geplaatst door Bizzotope

Vliegende start voor Bizzotope – incubator nieuwe stijl

Per 1 januari heeft Bizzotope een nieuwe werkplek in een prachtig oud pand, gelegen aan de pittoreske markt van Meerssen. Bizzotope is een organisatie die startende bedrijven wil ondersteunen om succesvolle ondernemingen te worden. Het in oktober 2012 gestarte Bizzotope onderscheidt zich van andere incubators door de dagelijkse betrokkenheid en inzet van de zeer ervaren ondernemers tijdens de eerste jaren van een participatie.

Bizzotope richt zich enerzijds op (door)startende ondernemers en anderzijds op bestaande organisaties die Europese expansie zoeken. Het management van Bizzotope – Marc Gelissen, René Beulen en Stefaan Lambrecht – bestaat uit rasechte ondernemers met een track record binnen de IT-markt, telecom en de bank- en verzekeringswereld.
Bizzotope heeft een internationale focus en een uitstekend netwerk in geheel Europa. Met de centraal in Europa gelegen kantoren in de driehoek Brussel, Rotterdam, Maastricht en daarnaast een satellietkantoor in Baltimore (Verenigde Staten) is Bizzotope in staat innovatieve technologie en concepten te spotten en te vermarkten.

Ondanks dat Bizzotope pas drie maanden in zijn huidige vorm bestaat, zijn er al twee participaties gestart: Bizzoscope en Bizzomate.
Bizzoscope richt zich op strategische organisatie- en procesoptimalisatie.
Bizzomate richt zich op het snel ontwikkelen van flexibele, innovatieve webgebaseerde en mobiele applicaties. Recent is het bedrijf Webspire door Bizzomate overgenomen. Het snel groeiende Bizzomate heeft inmiddels twee vestigingen in Nederland en kantoren in België en de Verenigde Staten.

René Beulen: “Wij zijn op zoek naar ondernemers en organisaties die begrijpen dat de wereld structureel verandert. Wij willen ons verbinden aan personen en organisaties die zich willen onderscheiden op basis van de innovatiekracht en kwaliteit van hun producten en diensten. Uiteraard hebben wij als doel om geld te verdienen, maar wij zien dat als een afgeleide. Bizzotope werkt vanuit de overtuiging dat elke organisatie een sterke sociale verantwoordelijkheid ten opzichte van de eigen medewerkers, hun families en de maatschappij in het algemeen heeft. Het welzijn van de werknemers binnen onze participaties staat voorop; alleen dan haal je het maximale uit mensen en bied je optimale toegevoegde waarde. Zelfs in deze crisistijd, of juist vanwege de crisistijd, is men bereid voor echte toegevoegde waarde te betalen.”

Bizzotope – Markt 8 – 6231 LS Meerssen – tel. +31 (0)43 3110569.
www.bizzotope.com