Voetbalreis platform Homefans haalt met crowdfunding 238.000 euro op

In nog geen 72 uur tijd heeft de voetbalreis start-up Homefans meer dan twee ton opgehaald voor hét internationale platform voor voetbalreizen onder lastige omstandigheden van het Covid-19. De crowdfundingcampagne leverde niet enkel een flinke kapitaalinjectie op. Ook Raymond Klompsma, oprichter en voormalig CEO van Srprs.me, stapt in als adviseur van Homefans. In samenwerking met de oprichters Luke Verbeek & Daniel Velasquez zal hij met Homefans de volgende stap nemen om de internationale ambitie van de start-up voort te zetten.
Homefans is opgericht in 2016 en biedt kleine groepsreizen en dag tours aan georganiseerd in samenwerking met lokale fans op de plaats van bestemming. Hun missie is om voetballiefhebbers en culturen te verbinden met de gezamenlijke passie voor voetbal. Ze verbinden reizigers, clubs en lokale fans op bestemmingen over de hele wereld. Van Rome tot Belgrado en van Londen tot Buenos Aires.
Voetbal is meer dan 90 minuten in het stadion, alles rondom de wedstrijd maakt het reizen voor voetbal zo speciaal. Een biertje in een lokale pub met lokale fans, een exclusieve blik achter de schermen bij clubs en activiteiten op verschillende bestemmingen samen met andere liefhebbers. Na de investeringsronde in 2017 zijn ze met meer dan 380% gegroeid, hebben een nieuw online platform gelanceerd en de fundering gelegd voor groei.
Inmiddels heeft Homefans in de afgelopen twee jaar reizigers uit meer dan 40 verschillende landen mogen verwelkomen op meer dan 35 verschillende bestemmingen. Met de lancering van een nieuw product, de zogenoemde match day experiences, beoogt het bedrijf de internationale groei in de voetbalreiswereld voort te zetten en internationaal te schalen.
Relevante links:
- Homefans: https://homefans.net
- Crowdfunding Campagne: https://crowdcube.com/homefans
- Press Kit: http://bitly.com/PressKitHomefans
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.