Industry Wire

Geplaatst door Positive Digital

Vrienden van de Binnenvaart geeft digital agency Positive opdracht de binnenvaart te promoten

De binnenvaart is een van de best verborgen diamanten van de Nederlandse economie. Als groot doorvoerland met een uitgebreid netwerk aan kanalen en waterwegen, is Nederland een van de dragende krachten van de wereldwijde binnenvaart. En toch heeft de sector moeite met het aantrekken van personeel richting de branche. Stichting Vrienden van de Binnenvaart gaat daar samen met digital agency Positive uit Rotterdam wat aan doen.

Vrienden van de Binnenvaart is een stichting bedoeld ter ondersteuning, bevordering en herkenbaarheid van de binnenvaart. De stichting is opgericht in november 2021, in eerste instantie op initiatief van een groep binnenvaartondernemers om de “binnenvaartdagen Zwijndrecht” gefinancierd te krijgen met elkaar in plaats van ieder op zichzelf. Deze dagen bleken immens populair en ook mede onder de scholieren. De ondernemers zien dat er te weinig concrete aandacht is in de samenleving voor de binnenvaart en willen dat graag veranderd zien.

De nog vrij nieuwe stichting zet nu de stap naar een communicatiestrategie met bijbehorende campagnes, vanuit een ‘digital first’ visie. Daarin gaan kanalen als TikTok en YouTube een centrale rol spelen. Die visie gaat VVDB vormgeven samen met digital agency Positive uit Rotterdam, onderdeel van het Candid Platform. Bestuurslid Jasmijn van Loon zegt over de gekozen strategie: “Gezien onze doelgroep, voornamelijk scholieren, zijn digitale media kanalen voor ons cruciaal. Vandaar de keuze voor een digital agency. We kiezen voor Positive vanwege hun achtergrond in ons voornaamste werkgebied, en omdat er binnen hun team ervaring is met onze sector”. Sjef Kerkhofs, managing director van Positive, vult aan: “als agency met Rotterdamse roots zijn we de laatste jaren steeds meer gaan werken voor klanten in de regio. Dat geeft enorm veel voldoening, ook voor ons team. De binnenvaart is een geweldige branche waar we met veel plezier aandacht voor gaan vragen bij het Nederlandse publiek”.

De samenwerking zal na de vakantieperiode verder vorm gaan krijgen met de lancering van een eerste gezamenlijke campagne rond september.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht