Geplaatst door WatchGuard Technologies

WatchGuard AP322: snel en veilig access point voor buitenomgevingen

Den Haag, 25 april 2017 – WatchGuard Technologies heeft de AP322 aangekondigd, een nieuw cloud-ready access point. De AP322 is dankzij zijn stevige, IP67-gecertificeerde behuizing en ondersteuning voor 802.11ac en 3×3 MIMO geschikt voor veeleisende buitenomgevingen. Denk bijvoorbeeld aan stadions, winkelcentra en scholen.

De WatchGuard AP322 kan gelijktijdig 5GHz- en 2.4GHz-frequenties faciliteren, met snelheden tot respectievelijk 1.3 Gbps en 450 Mbps. Deze hoge verbindingssnelheden zorgen voor snellere downloads en een responsiever internet. Dankzij de driedimensionale MIMO-radio’s (3×3 MIMO) biedt het access point meer bandbreedte en betere prestaties bij gelijktijdig gebruik door grote groepen gebruikers. Twee gigabit Ethernet-poorten maken de aansluiting van een extra access point mogelijk. Power-over-Ethernet (PoE) zorgt voor eenvoudige installatie en flexibiliteit.

Wi-Fi Cloud
De AP322 maakt gebruik van Wi-Fi Cloud, WatchGuard’s cloudbeheerplatform. WatchGuard Wi-Fi Cloud is een veilig, schaalbaar en featurerijk wifibeheerplatform. In combinatie met access points van WatchGuard levert het krachtige Wireless Intrusion Prevention System (WIPS)-security, diepgravende analytics en waardevolle marketing- en engagementtools. Het platform is van de grond af aan gebouwd met een focus op een eenvoudige uitrol en gebruiksvriendelijk beheer.

“Wi-Fi Cloud levert de meest complete functionaliteit voor zijn prijs, inclusief een gepatenteerde WIPS-oplossing, marketingtools en locatiegebaseerde analytics”, zegt Ryan Orsi, director of secure Wi-Fi solutions bij WatchGuard. “Met de AP322 kunnen klanten ook in buitenomgevingen profiteren van dat hoge security- en prestatieniveau. De AP322 biedt een complete, kosteneffectieve oplossing voor organisaties die de uitrol, het beheer en de beveiliging van hun wifinetwerken willen vereenvoudigen, zowel binnen als buiten.”

Meer informatie over de access points van WatchGuard en de nieuwe AP322 kunt u vinden op http://www.watchguard.com/wgrd-products/access-points/.

Meer informatie over WatchGuard Wi-Fi Cloud kunt u vinden op http://www.watchguard.com/wgrd-products/access-points/cloud-managed.

Een Word-versie van dit persbericht vindt u hier.

Over WatchGuard Technologies
WatchGuard Technologies is wereldwijd leider in netwerkbeveiliging en levert Unified Threat Management (UTM)-oplossingen, next-generation firewalls, veilige wifiverbindingen en network intelligence-dienstverlening van topkwaliteit aan meer dan 75.000 klanten over de hele wereld. De bedrijfsmissie is security van enterpriseniveau mogelijk maken voor alle soorten organisaties, ongeacht hun grootte. Dit doet WatchGuard met eenvoud als uitgangspunt, waardoor het diensten- en productenportfolio uitermate geschikt is voor zowel grote ondernemingen als het MKB. Het hoofdkantoor is gevestigd in Seattle. Daarnaast heeft WatchGuard vestigingen in Noord-Amerika, Europa, Azië en Latijns-Amerika. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag. Voor meer informatie kunt u terecht op: www.watchguard.com

Voor extra informatie, promoties en updates, volg WatchGuard op Twitter (@WatchGuard), Facebook of via de LinkedIn-bedrijfspagina. Of bezoek onze InfoSec-blog, Secplicity, voor meer realtime updates over de laatste dreigingen en hoe daarmee om te gaan: www.secplicity.org