Industry Wire

Geplaatst door Wayne Parker Kent

Wayne Parker Kent breidt creatieve afdeling uit met drie nieuwe gezichten

Het digitale contentbureau van Wayne Parker Kent, WPK/The Agency, voegt drie specialisten toe aan de afdeling Creatie. Henk Stenneberg (Art Director), Olaf Orlandini (Jr. Art Director) en Charlene-Clair de Recht (Copy & Concepts) starten per direct.

De creatieve afdeling maakt deel uit van WPK/The Agency; het digitale bureau van de online publisher. Waar dit bureau bijna drie jaar geleden met twee man begon, staat het totaal aantal werknemers ondertussen op achttien. Een half jaar geleden onderging het bureau al een grootschalige uitbreiding, toen het groeide van vier naar vijftien man.

De komst van dit nieuwe creatieve team is de volgende stap, vertelt Daan Zoetmulder, Head of WPK/The Agency. “Waar WPK/The Agency begon als contentmarketingbureau, werkt het nu aan overkoepelende themacampagnes, contentstrategieën en digitale transformaties voor een breed scala aan opdrachtgevers. De vragen van klanten worden simpelweg steeds breder. Concepten starten nog altijd vanuit digital, maar dienen nu ook aan te sluiten op crossmediale of wereldwijde campagnes.”

Sinds begin dit jaar breidde WPK/The Agency haar klantenportfolio uit met onder andere AB InBev, KLM, Henkel en FedEx. Toch valt er nog veel terrein te winnen volgens creative director Mark Schoones. “Het gaat goed met het bureau. Maar dat is exact het punt waarin je scherp moet blijven. Nieuwe talenten brengen ook nieuwe kritische ogen. Het is dan ook de concrete opdracht van dit net aangestelde trio om alles wat we maken in twijfel te trekken en beter te maken”, stelt Schoones.

Henk Stenneberg, voormalig Art Director bij Isobar, gaat dezelfde rol bedienen bij WPK/The Agency. Stenneberg werkte voor een groot aantal merken, zoals Coca-Cola en Unilever. Schoones: “Henk heeft een bak ervaring. Hij kent ons spelletje. Hij denkt niet alleen in concepten, maar maakt ook meteen de vertaalslag naar distributie en hoe de campagnes effectief crossmediaal kunnen worden ingezet.”

Naast Henk komt ook een Junior Art Director te staan, Olaf Orlandini, voorheen werkzaam bij Flirt Creativity. “Olaf is een grafisch ontwerper pur sang. In combinatie met het commerciële oog van Henk hebben we een enorm veelzijdig grafisch team dat dingen effectief én prachtig kan maken. Dat is een gouden combinatie.”

De derde nieuwe collega is Charlene-Clair de Recht, afkomstig van DGTL Festival. Zij completeert als Copywriter & Concepter het nieuwe creatieve team. “Charlene heeft vanaf de klantzijde het volledige marketing spectrum gezien. Zij snapt alle schakels en combineert die kennis met een enorme lading ideeën”, aldus Schoones.

Het nieuwe trio begint per direct met het werken op nieuwe en lopende projecten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht