Geplaatst door Wayne Parker Kent

Wayne Parker Kent lanceert ‘first time parent’ magazine FAMME BABY

AMSTERDAM – Drie jaar na de oprichting van het online magazine Famme lanceren Wayne Parker Kent en hoofdredacteur Muriel Oonincx de eerste spin-off: Famme Baby. De doelgroep bestaat uit mannen en vrouwen die de eerste stappen zetten in de wereld van het ouderschap.

Famme Baby is een nieuw online magazine bedoeld om (aanstaande) jonge ouders op een positieve manier door de spannendste tijd van hun leven te loodsen. Famme Baby is er zowel voor lezers die zwanger proberen te raken als voor degenen die zwanger zijn of net een baby hebben gekregen. In elk van die fases hebben zij behoefte aan feitelijke informatie. Dat is precies de nood waarin Famme Baby wil voorzien.

Omdat de makers in dezelfde levensfase als de doelgroep zitten, is de content erg herkenbaar. Famme Baby werkt samen met experts die zelf ook moeder (of vader) zijn. Zij kunnen zich inleven in de lezers en herkennen hun vragen en zorgen. Want al zijn ze experts op hun vakgebied, op andere vlakken zitten ook zij soms met de handen in het haar. De toon van Famme Baby is opgewekt, niet belerend. Je bent niet ziek, je bent zwanger. Je bent geen baby, maar krijgt een baby. Dat gevoel.

Famme Baby is op advies van mediabureau Mindshare gelanceerd in partnership met Unilevers babyverzorgingsmerk Zwitsal. Dit is de eerste keer dat Zwitsal een digital only branded content partnership aangaat. Lily Zhou, Connection Planning Manager bij Mindshare, licht toe: “Voor Zwitsal is Famme Baby de perfecte partner. We zien een trend in nuchter ouderschap met een knipoog. De positieve tone of voice van Famme Baby sluit daar naadloos op aan.”

Liane Lens, Senior Brand Manager Skin bij Unilever, beaamt dat: “Nieuwe ouders hebben vaak veel rollen te vervullen en willen die allemaal zo goed mogelijk doen. Daardoor lopen ze soms aan de leuke, lieve en grappige momenten met hun kindje voorbij. Als merk willen we ouders helpen om dat streven naar perfectie te relativeren door échte voorbeelden te laten zien. Dat kan perfect in samenwerking met Famme Baby.”

Hoofdredacteur Muriel Oonincx: “Als je voor het eerst ouder wordt, ben je nog niet bezig met peutertoestanden of basisschoolperikelen. Dan heb je specifieke behoefte aan informatie voor first time parents. Precies dat biedt Famme Baby, op de herkenbare tongue in cheek-toon van Famme.

Slaven Mandic, CEO van Wayne Parker Kent, is tevreden: “Famme Baby past volledig bij onze missie om in 2017 flink te groeien. Het is onze derde nieuwe titel dit jaar. Famme Baby is de eerste stap in onze strategie om vanuit de bestaande merken nieuwe extensies te lanceren in samenwerking met adverteerders. Samen creëer je meer impact op grotere schaal.”

Wayne Parker Kent is een mediabedrijf met online merken als NSMBL, Culy, Manners en Famme. Famme Baby is te bezoeken via www.fammebaby.nl.