Geplaatst door Hotwire PR

WD introduceert the personal cloud

Amsterdam, 14 september 2011 – Western Digital® (NYSE: WDC), wereldleider op het gebied van externe opslagoplossingen, heeft vandaag twee mobiele apps – WD 2go™ en WD 2go Pro – geïntroduceerd waarmee een My Book® Live™-opslagoplossing in een personal cloud mogelijk wordt. Door een WD My Book Live-station aan te sluiten op het thuisnetwerk creëert de gebruiker gedeelde opslagcapaciteit waar hij of zij zowel thuis als van buitenaf toegang toe heeft. Elke computer kan op een veilige manier toegang krijgen tot de My Book Live via www.WD2go.com. WD 2go is een app om ook met mobiele apparatuur toegang te kunnen krijgen tot de bestanden die op het station zijn opgeslagen, bijvoorbeeld met een iPad®, iPhone®, iPod touch® of Android™-toestel.

The personal cloud die My Book Live nu mogelijk maakt combineert de voordelen van een public cloud en die van een private cloud. Gebruikers laten hun media en bestanden veilig thuis op hun eigen fysieke schijf staan en benaderen die vervolgens via internet vanaf elke pc of Mac® of vanaf een tablet of smartphone waarop ze de mobiele apps van WD hebben geïnstalleerd. My Book Live maakt het mogelijk om bestanden te delen, media te streamen en content te benaderen waar de gebruiker zich ook maar bevindt, zonder apart maandabonnement en zonder beveiligingsperikelen. De gebruiker weet immers dat zijn of haar gegevens veilig thuis staan, volledig onder zijn of haar eigen controle. WD 2go Pro is een app die het mogelijk maakt om bestanden in een besloten omgeving te delen met vrienden, familie en collega’s. Vrijwel alle bestanden kunnen worden gedeeld, van foto’s en eigen video’s tot documenten en presentaties.

Webtoegang met behulp van WD 2go is voor WD de tweede generatie technologie voor externe toegang. Tussen de My Book Live en de externe pc’s of mobiele apparatuur wordt een peer-to-peer-verbinding opgezet voor de hoogste snelheden en maximale doorvoercapaciteit.

“Consumenten willen met alle mogelijke apparatuur bij hun bestanden in ‘the cloud’ kunnen, waar ze maar zijn. Maar ze zitten allerminst te wachten op een maandabonnement en ze willen vooral zelf de controle houden over hun persoonlijke gegevens. Ze willen bij al hun bestanden kunnen zonder zich steeds af te vragen of alle gegevens wel goed gesynchroniseerd zijn op de verschillende apparatuur die ze gebruiken”, aldus Jim Welsh, Executive Vice President en General Manager van de WD Branded Products en Consumer Electronics Group. “Met onze nieuwe mobiele WD 2go-apps en de persoonlijke WD My Book Live-cloud kan de consument voortaan snel, simpel en veilig de meest uiteenlopende digitale content opslaan, delen en gebruiken op zijn of haar mobiele apparatuur, ongeacht de locatie.”

De WD 2go-apps sluiten perfect aan op de visie van WD om digitale content veilig te kunnen opslaan en gebruiken op alle mogelijke schermen, thuis en onderweg. De app ondersteunt media en bestanden in diverse formats, zowel voor het streamen van films en muziek als het werken met bijvoorbeeld Microsoft® Office-documenten. Naast de mogelijkheden van de gratis app WD 2go heeft WD 2go Pro meer uitgebreide functies te bieden, zoals:
• Clipping: dit houdt in dat een kopie van bestanden, foto’s, muziek, video’s of mappen wordt gedownload van het My Book Live-station naar het mobiele toestel, zodat gebruik daarop later ook zonder internetverbinding mogelijk is.
• Automatische synchronisatie: nieuwe of gewijzigde bestanden op de My Book Live worden automatisch gesynchroniseerd met de mobiele apparatuur.
• Delen van content: met WD 2go Pro is het mogelijk om bestanden te e-mailen, te delen in de vorm van een koppeling, en af te drukken en te openen met andere toepassingen.
• Extra beveiliging: gebruikers kunnen een extra beveiligingslaag toevoegen door de mobiele toegang tot hun My Book Live-station te beveiligen met een pincode van vier cijfers.

De WD My Book Live biedt niet alleen externe en mobiele toegang tot the personal cloud, maar beschikt ook over een ingebouwde mediaserver voor het streamen van muziek, foto’s en films naar alle DLNA-gecertificeerde multimedia-apparatuur, zoals een WD TV® Live™-netwerkmediaspeler, Blu-ray Disc™-speler, Xbox 360®, PlayStation® 3 of tv.

Capaciteit en compatibiliteit
My Book Live Personal Cloud Storage is verkrijgbaar met een capaciteit van 1 TB, 2 TB en 3 TB, en is compatibel met Windows® XP, Windows Vista®, Windows 7, Mac OS® X Leopard®, Snow Leopard® en Lion™, evenals met apparatuur die DLNA/UPnP® aankan.

Prijs en verkrijgbaarheid
WD 2go (gratis te downloaden) en WD 2go Pro ($ 2,99) kunnen momenteel worden gedownload uit de iTunes® Store en Android Market. My Book Live Personal Cloud Storage is verkrijgbaar in de detailhandel en online op wdstore.com. Verkoopadviesprijs € 111,98 voor 1 TB, € 169,90 voor 2 TB en € 208,10 voor 3 TB.

Over Western Digital
WD, een van de pioniers en wereldleiders op het gebied van opslagtechnologie, levert producten en diensten voor consumenten en organisaties die digitale informatie verzamelen, beheren en gebruiken. De onderneming ontwerpt en produceert high-performance hard drives en solid state drives als veilige en betrouwbare opslagruimte van gebruikersdata. De geavanceerde technologieën van WD worden gebruikt in toepassingen voor privé- en zakelijk computergebruik, embedded systemen, consumentenelektronica en in de eigen opslag- en home entertainment producten.
WD is opgericht in 1970. De opslagproducten van het bedrijf worden onder de merknamen Western Digital® en WD vermarkt via toonaangevende OEM’s, systeemproducenten, geselecteerde wederverkopers en detailhandels. Financiële informatie over Western Digital kunt u vinden in de sectie Investor van de WD website (www.westerndigital.com).