Geplaatst door Awin

Webwinkel Greetz eerste adverteerder op nieuwe interface affiliate netwerk Awin

Amsterdam, 7 juni 2017 – Greetz is een nieuwe samenwerking gestart met internationaal affiliate netwerk Awin. Door gebruik te maken van het uitgebreide netwerk van Awin wil marktleider Greetz naast de online verkoop versneld laten groeien, ook zijn positie op de Nederlandse & Belgische markt versterken. De focus op excellente accountmanagement en innovatieve technologie waren dan ook de voornaamste redenen voor de klantvriendelijke webwinkel om met Awin in zee te gaan.

In 2004 is Greetz begonnen als eerste online wenskaartenservice van Nederland. Met meer dan 2 miljoen klanten en een sterk merk is de online retailer anno 2017 uitgegroeid tot hét online platform waar je altijd en overal op een unieke & impactvolle manier iemand kan verrassen of laten weten dat je aan hem/haar denkt.

Inmiddels heeft Greetz meerdere awards op zak, een eigen app en een zeer divers productenassortiment. Producten als bloemen, ballonnen, speciaalbier, chocolade en wijn zijn er gemakkelijk online te bestellen en met bezorging op dezelfde dag en ‘s zondags binnen no time in huis.

Greetz pioniert op nieuwe Awin interface
Greetz is de eerste Nederlandse adverteerder die live gaat op de nieuwe wereldwijde Awin interface. Het platform – reeds live in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, de VS, Canada en Frankrijk – biedt toegang tot veel verbeterde en toonaangevende functies, waaronder:

• Cross-device tracking: het meten en belonen van customer journeys op meerdere apparaten en het rapporteren van deze informatie aan adverteerders en publishers

• Commission on assist: publishers kunnen belonen voor sales waar zij vroeg in de aankoopfunnel invloed op hebben gehad

• Convert-a-link: een plugin die het omzetten van productlinks naar traceerbare links met een enkele klik automatiseert

Greetz heeft met de start van de samenwerking met Awin een primeur om bovenstaande tools te gebruiken en zo groei in de online verkoop te realiseren.

Alwin Snippe, Online Marketing Manager: “Wij geloven in premium accountmanagement en vooruitstrevende technologie om te groeien in affiliate marketing. Awin heeft laten zien, met het winnen van de Publisher’s Choice of Network, dat ze een voorkeurspositie hebben onder publishers. Daarnaast willen we affiliate marketing in de startfase van de customer journey vergroten. Het Awin platform maakt het ons makkelijk om dit waar te maken.”

Nieuw platform
Na bekendmaking van de nieuwe identiteit van Awin afgelopen Maart, was daar tegelijkertijd de aankondiging van een nieuw wereldwijd platform. Na een succesvolle integratie van alle publisheraccounts is het de beurt aan de eerste adverteerder.

Lauri Koop, Managing Director Benelux: “De lancering van de nieuwe merknaam was de eerste stap naar één wereldwijd affiliate netwerk, de technische integratie is de volgende stap en we zijn dan ook zeer verheugd dat we gaan starten met Greetz als de eerste adverteerder. Ons nieuwe platform biedt een schat aan mogelijkheden en voordelen voor publishers, maar ook zeker voor adverteerders. Het vertrouwen dat Greetz ons geeft, stelt ons in staat om groei te realiseren en te blijven innoveren.”

Naast concurrende vergoedingen biedt het Greetz affiliate-programma de eerste 2 maanden een +2% CPS verhoging en is er een separaat commissiemodel voor de zakelijke markt.

Awin zal de resultaten en learnings die voortkomen uit de samenwerking met Greetz onder meer delen in de sectie ‘Marktinzichten’ op de website en via de Awin Market Insights newsletter.

Over Awin
Awin is een wereldwijd affiliate netwerk en de nieuwe naam voor zanox en Affiliate Window. Met 15 vestigingen over de hele wereld, 900+ medewerkers, 100.000 deelnemende publishers en 6.000 adverteerders brengt Awin wereldwijd klanten en merken in meer dan 180 landen met elkaar in contact. Awin is werkzaam in de sectoren shopping & retail, telecom, travel en finance en heeft in het afgelopen boekjaar € 6,2 miljard aan opbrengsten voor haar adverteerders en € 377 miljoen voor haar publishers gegenereerd.