Geplaatst door WeFact

WeFact nu ook geschikt voor .co.nl registraties

Den Haag – 8 mei 2017 – .co.nl, maakt bekend dat het per heden mogelijk is voor gebruikers van de WeFact Hosting module daarmee ook rechtstreeks en realtime .co.nl domeinregistraties door te voeren. Daarmee wordt het nog aantrekkelijker voor registrars .co.nl diensten te voeren.

Ondernemers die in opdracht van klanten domeinnaamregistraties verrichten, ook wel registrars genoemd, weten dat dit een proces is dat zich uitstekend leidt tot vergaande automatisering. Steeds meer klanten wensen dat ook. Zij willen de aanvraag zelf doen via de website van de registrar of een mobiele app. Daarna wordt de aanvraag via de toegang die de registrar heeft tot de verschillende partijen die de domeinnamen uitgeven, de registries, ook direct uitgevoerd. Een geautomatiseerd proces is niet alleen sneller, het voorkomt ook op fouten. Het verminderen van handmatig werk is vanzelfsprekend ook interessant voor de registrars omdat het bijdraagt aan lagere kosten voor de registraties.

Een van de leidende partijen voor deze automatisering is het Nederlandse WeFact, dat inmiddels kan bogen op een track record van 10 jaar. WeFact heeft het bestaande aanbod nu uitgebreid door een koppeling met de registry co.nl te ondersteunen. Adri de Roo, financieel mananger van co.nl: “WeFact is een belangrijke facilitator voor de sector. Bedrijven die daarmee werken kunnen sneller de registraties doorvoeren, het beheer van de WHOIS, nameservers en DNS doen, de facturatie en nog veel meer. Voor ons was het duidelijk dat we iets met WeFact moesten doen.”

Zoals gebruikelijk is in de sector, is er niet over een nacht ijs gegaan. Er is lang getest, want beide partijen hadden als voorwaarde dat de klanten in een keer een perfect werkende uitbreiding van de bestaande WeFact hostingmodule moest worden aangeboden. Dat is gelukt.

“Het klinkt makkelijk even een koppeling maken, maar we wilden geen enkel risico nemen”, zegt De Roo. “Wat er nu staat is iets waar we trots op zijn en waarvan we ook hoge verwachtingen hebben. Om het aantrekkelijker te maken voor registrars die al met WeFact werken hebben we de kosten die we rekenen voor .co.nl registraties die op deze manier worden gedaan ook verlaagd.”

Co.nl werkt niet met abonnementskosten, maar opereert op basis van een saldo voor registrars. Voor de integratie met WeFact was dat geen probleem. Registrars van co.nl domeinnamen kunnen vanzelfsprekend deze domeinnamen ook op de vertrouwde manier blijven registreren.

Einde Persbericht

Voor meer informatie:

Over .co.nl
In 2008 is CO.NL gelanceerd door EuroDNS S.A. In 2010 heeft EuroDNS CoDNS B.V. opgericht voor het management van haar sub domain registers en aanverwante services. In 2013 is CO.NL afgesplitst van EuroDNS en verzelfstandigd in CO.NL B.V.

CO.NL B.V. verzorgt de uitgifte en de registratie van .co.nl domeinnamen. Naast het beheer van de namen bevordert CO.NL B.V. de registratie en het gebruik van .co.nl domeinen op nationaal en internationaal niveau middels een hoogwaardig registrar pakket en een interessant marketing programma.

Op dit moment zijn er wereldwijd ruim 70 registrars die .co.nl registraties aanbieden.