Wenneker Group lanceert online content bureau Explained

Gent, 7 november 2017 – Internationaal productiehuis Wenneker Group opent vandaag officieel de deuren van haar nieuwste online content bureau Explained. Het het meest recentelijk toegevoegde label van het moederbedrijf, waar momenteel productiehuizen Wenneker.be, Wenneker.Ams en NOSH Food Films onder vallen.
Het nieuwe contentbureau slaat de handen ineen met het team van We Are Digital en gaat zich bezighouden met de strategie, creatie, productie, distributie en optimalisatie van data-driven content. Centraal in de positionering van Explained staat het Content Science Model. Dit unieke model gebruikt inzichten uit gebruikersdata om de effectiviteit van content over diverse kanalen te meten en te optimaliseren.
Maurice Wenneker, oprichter van Wenneker Group, en Cris Jansen, verantwoordelijk voor de Belgische activiteiten van Wenneker Group, zagen een kans om in te spelen op de groeiende vraag naar inzicht- en resultaat gedreven content. Maurice licht toe: “We zien dat er behoefte is aan video en andere content die er niet alleen goed uitziet, maar ook meetbaar resultaat oplevert.”
Cris Jansen vult aan: “Creatieve content maken zonder inzichten gebaseerd op data is schieten met hagel. Het feit dat we nu onder één dak geïntegreerde diensten kunnen aanbieden, is een verrijking voor de markt. Data-driven content is een belangrijke ontwikkeling op dit moment, maar er zijn nog maar weinig partijen die het proces van A tot Z doorlopen. Wij hebben met Explained de troeven om een internationale speler van formaat te worden.
Om die ambitie vorm te geven is het Explained team alvast versterkt met key account manager Emmely Lannoo die de voorbije vier jaren actief was bij het toonaangevend Londense content agency Bamm.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.