Industry Wire

Geplaatst door Widespace

Widespace lanceert eerste mobile first programmatic platform

Amsterdam, 13 juli 2017 – Widespace, technologie provider en marktleider in mobile brand advertising, heeft een samenwerking gesloten met onder andere Mannenmedia en Voetbal International. Deze partnerships markeren in Nederland de officiële lancering van marketplace Summit, een fraudevrij programmatic ad platform specifiek voor mobiele campagnes. Summit is zowel een SSP als DSP.

Meer dan 60% van het digitale verkeer is mobiel en dit percentage groeit nog steeds. Facebook en Google genereren de meeste inkomsten, vanwege hun technisch sterke ecosysteem. Voor uitgevers is het moeilijk om hun mobiele verkeer te monitizen, zeker sinds de opkomst van programmatic. Ook voor adverteerders is het een uitdaging om op grote schaal kwalitatief goede mobiele campagnes in te kopen. Uiteindelijk wordt momenteel slechts een fractie van de programmatic advertentie-uitgaven daadwerkelijk besteed aan mobiele inventory.

Dit komt omdat traditionele programmatic buying platformen zijn ingericht op desktop, geen rekening houdend met de uitdagingen die mobiele devices met zich meebrengen. Cookie matching en cookies worden bijvoorbeeld niet ondersteund in iOS of in-app. iOS-inventory wordt vaak beperkt meegenomen, waardoor niet het volledige publiek wordt bereikt.

Het complete ecosysteem
Summit van Widespace pakt deze problemen aan. Het programmatic platform, dat eerst in Zweden is gelanceerd en getest, is specifiek ingericht voor mobiel en ontworpen voor inkopers die viewability, kwaliteit en brand safety belangrijk vinden. Via Summit kunnen tevens gebruikers in het complete mobiele ecosysteem worden bereikt.

Sergio Bouterse, Commercial Director Widespace Nederland: ‘We zien al lange tijd dat zowel publishers als buyers worstelen met de programmatic trend op mobiel. Er is een duidelijke behoefte aan het geautomatiseerd inkopen van mobiele campagnes op schaal. We zijn daarom verheugd dat Widespace nu ook in Nederland als technologiepartner een platform lanceert dat hier specifiek voor is ontworpen en de kwaliteit van mobile programmatic naar een hoger level tilt. Vanaf nu kunnen buyers middels Summit op grote schaal hoge kwaliteit mobiele campagnes inkopen en binnen de marketplace zelf prijsafspraken maken met publishers voor mobiele inventory.’

Sjoerd van der Meijden, sales & business development director Mannenmedia, is blij met de lancering van Summit Marketplace in Nederland. ‘Widespace is met Summit een van de weinige partijen die zowel op iOS als op Android op een goede manier campagnes kunnen uitserveren. Een groot voordeel is dat publishers nu zonder tussenkomst van een creatief bureau in een handomdraai zelf de creatie kunnen verzorgen en een campagne kunnen draaien voor hun adverteerders. Dat versnelt het proces en haalt een schakel uit de keten. Ook gunstig is dat buyers nu meer specifieke mobiele strategieën programmatic kunnen opzetten en inkopen met slimme targetingopties’

De voordelen van Summit Marketplace op een rij:

SSP & DSP
Programmatic buying iOS en Android
Optimaal meetbaar
Frequency cap op alle systemen
Premiumnetwerk
Zero fraude
Geschikt voor alle videoformaten
100% viewability

Over Widespace – Technology to build brands in a mobile world

Widespace is een technologiebedrijf dat software ontwikkelt voor het bouwen van merken in een mobiele wereld. Vanuit het hoofdkantoor in Zweden en nog acht vestigingen in Europa, werkt Widespace met adverteerders, uitgevers en technologiebedrijven over de hele wereld.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht